Forum: Program/Databas

Forum huvudsida -> Programmering -> Program/Databas

Sidor: 1

Till botten

K74 11:43 - 20:e Oktober 2009 | Post #1
Medlem
Inlägg: 2


Skicka PM
Hej!

Jag har aldrig programmerat något mer än enkel HTML och har nu en fråga ang. databaser och programmering av ett programm.

Säg att jag sitter på en massa slang, denna slang har 25, 38, 42, 63 och 76 mm i diameter. All slang är även numrerad, så när jag tvättar den skriver jag upp; klass, max tryck i BAR, slangdiameter, slangnummer, antal hål, tvättdatum, upprullningsdatum, lagningsdatum och om kapad antal meter.

När jag gör en tvätt skriver jag in slangnumret i programmet (där man skapar ett nytt fönster för en ny tvätt). Då läggs slangen till, med existerande historik, till från databasen. finns den inte med så kan man trycka lägg till.
Alla tvättar delas in i tvätt-kort med datum.

Med ett enkelt knapptryck kan man se vilka slangar som är söndriga, när de tvättades osv.

Det skall även gå att skriva ut bestämda kort.

Är detta någon svår grej att göra? Finns det?
Tacksam för svar!




Kekke 21:32 - 20:e Oktober 2009 | Post #2
Medlem
Inlägg: 4


Skicka PM
Det beror helt på vilka erfarenheter du har.
Jag tycker dock inte det låter som något helt omöjligt, jag skulle gjort detta i C#.NET.

-------------------------
Ingen signatur!



K74 22:34 - 20:e Oktober 2009 | Post #3
Medlem
Inlägg: 2


Skicka PM
Ok ok!
Jag har en massa erfarenheter, dock inga inom programmering. Smiley

Finns det program man kan modulera efter behov som kan passa detta? Finns det företag som gör sådana här program efter order, vilka?

Själv programmet i sig är ju inget komplicerat, man måste ju bara kunna koda det, som jag har förstått det?

Det skulle finnas ett programmeringsprogram som var som ett "dra-och-släpp" -program. Färdiga mallar och enkla funktioner för nybörjaren, är man mer kunnig så kan man självklart göra mer avancerade grejer med. Finns?




FunkyChicken 00:08 - 21:a Oktober 2009 | Post #4
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
Har du tillgång till Officepaketet kan du ta en titt på Microsoft Access.




Sidor: 1

Forum huvudsida -> Programmering -> Program/Databas
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen