Forum: Dött grafikkort

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Dött grafikkort

Sidor: 1

Till botten

void 23:14 - 26:e Maj 2005 | Post #1
Medlem
Inlägg: 63


Skicka PM
Så då har det hänt igen.
Ytterligare en av mina prylar har gått och dött. Satt och spelade spel när telefonen ringde, och när jag komm tillbaka till datorn var den avstäng och gick inte att starta.

Det verkar vara grafikkortet som ballat ur, för datorn startar fint med mitt gamla PCI-kort. Ska testa i morgon om kragget ballat ur, men som det ser ut nu så funkar datorn fint, bara man inte gör med det ev. trasiga grafikkortet.

Innan: Geforce 6600 GT
Efter: S3 Trio v64+

Så ni förstår ju hur jag känner mig =)
Kortet saknar dessutom windows-drivrutiner, så nu är jag i ubuntu på heltid.

-------------------------
Ingen signatur!



Independence 12:33 - 27:e Maj 2005 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Grattis till Ubuntu på heltid! Smiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





ozamosi 14:25 - 27:e Maj 2005 | Post #3
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Jag håller med indy... Slipper man XP så blir man bara glad! Smiley

Allt som sitter i mitt rum brinner upp. Förra sommaren brann två moderkort, hösten innan det var det ett grafikkort om jga inte minns fel, och innan det var det ett nätagg. Men min kontakt håller på att slå ett svårslaget rekord nu: 2 routers på under en månad har brunnit upp! Det roligaste är att det bägge gångerna är själva modemet som dör. Alltså: routern ansluter till nätet och får en fin anslutning. Routern fungerar i övrigt. Men man kan varken skicka eller ta emot data över nätet. Den senaste fick jag se hade slängt bort MAC-adressen (!) och det var antagligen samma sak på den vi hade innan.

-------------------------
Ljusblå



void 20:53 - 27:e Maj 2005 | Post #4
Medlem
Inlägg: 63


Skicka PM
Hah! Jag har inte ubuntu på heltid =) SP2 till win xp hade fixade drivisar till s3-kortet.

Inget ont om ubuntu, jag brukar köra linux på heltid, men just nu ha jag haft uppgifter som krävt lite mer windows (för att det ska bli enklare).

-------------------------
Ingen signatur!



HärJ 23:42 - 27:e Maj 2005 | Post #5
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
Dependencehell...
Länge leve independence!! Smiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Dött grafikkort
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen