Forum: Behöver hjälp med ett simpelt program.

Forum huvudsida -> Programmering -> Behöver hjälp med ett simpelt program.

Sidor: 1

Till botten

Cryptorize 09:03 - 1:a Augusti 2009 | Post #1
Medlem
Inlägg: 1


Skicka PM
Hej.
Jag kan absolut inget om programmering men skulle behöva hjälp med ett simpelt( hoppas jag att det är) program. När man kör igång programmet så skall den läsa av en vanlig *.txt fil och använda innehållet i ett annat program i windows.

T.ex.
I txt filen finns en massa datum, och jag har ett windowsprogram som jag kan göra sökningar på datum. Men programmet kan endast söka på ett datum i taget.
Kan man göra ett program som sammankopplar txt filen och windowsprogrammet till att göra en sökning på alla datum i filen?

Hmmm, var svårare än jag trode att förklara i text, någon som fattar?Smiley









Slash 19:22 - 2:a Augusti 2009 | Post #2
Medlem
Inlägg: 141


Skicka PM
Lite svårt att avgöra precis vad som ska göras. Du har en fil med datum som ska användas i ett program för att göra nån typ av sökningar? Vilket format är datumfilen i? Vad är det för program? Hur får man in indata till programmet?

-------------------------
Ingen sigantur!



tobeco 14:07 - 6:e Augusti 2009 | Post #3
Medlem
Inlägg: 13


Skicka PM
Låter som du skulle behöva ett program och en databas istället för en txt-fil. Då kan programmet göra slagningar i databasen och söka på olika datum och sånt. Det är enklare att göra när sql hanterar datum som en typ.

Skriv gärna en mer utförlig beskrivning om hur och vad du ska kunna göra i programmet.

-------------------------
Less is more
Funktion framför designe!!!!!



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Programmering -> Behöver hjälp med ett simpelt program.
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen