Forum huvudsida -> Programmering -> Bestämma rotationsaxelns position i DX9
Sidor: 1
martin310 | 17:52 - 19:e Juli 2009 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 132 Skicka PM |
Hej! Går det att bestämma vart objektets rotationsaxel ska vara någonstans i DirectX9? Och har någon en länk till en bra guide till Instancing i DirectX9? Jag använder C++ ------------------------- Hjälp jorden med Granola, det är gratis och funkar på både Windows och Linux, och försämrar inte datorns prestandad! |
GregerW | 02:21 - 25:e Juli 2009 | Post #2 | |
Medlem Inlägg: 16 Skicka PM |
Kolla här kanske är det det du letar efter http://www.xbdev.net/maths_of_3d/rotation/index.php ------------------------- ----------------------------- MVH std::cout <<"Greger"; Senast redigerad 10:51 - 25:e Juli 2009 |
Tordin | 02:25 - 9:e Augusti 2009 | Post #3 | |
Medlem Inlägg: 3 Skicka PM |
D3DXVec3Dot eller vad den heter räknar ut vinklen mellan 2 st D3DXVECTOR er, den är välldigt fin! om jag antar att du tex vill ha en stationerad kanon skall rotera "Tornet" efter tex en punkt. annars får du förklara dig, om du dock vill ha en Tank som är i 4 Delar (1 torn, 1 kropp, 2 band) så gångrar du bara de olika sakernas Matriser med Kroppen eller standard saken World Matris! |
martin310 | 09:33 - 18:e Augusti 2009 | Post #4 | |
Medlem Inlägg: 132 Skicka PM |
Tackar båda EDIT: Vart ska man ge outputten? ------------------------- Hjälp jorden med Granola, det är gratis och funkar på både Windows och Linux, och försämrar inte datorns prestandad! Senast redigerad 09:49 - 30:e Augusti 2009 |
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Programmering -> Bestämma rotationsaxelns position i DX9
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2024-12-22 13:51
Vecka: 51
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.