Forum: stänga program C#, metod?

Forum huvudsida -> Programmering -> stänga program C#, metod?

Sidor: 1

Till botten

mrscrissy 20:33 - 20:e Juni 2009 | Post #1
Medlem
Inlägg: 20


Skicka PM
Jag har testat alla möjliga...nu...inget får C# -programmet att stänga ner helt.

Jag vill att programmet ska stängas ned enligt nedan;(obs! console application, så Application.Exit funkar ej)
else
{
Console.Write("ERROR!");
Environment.Exit();
}
Jag har testat; return och som ni ser ovan Environment... har googlat och bara fått ovan tips, men funkar ju inte!

Vet någon vad jag ska ange detta? Vilken metod ska jag leta efter? Kan det vara något annat fel, annat som ska anges i koden?

Tack!
novisen...


Senast redigerad 20:34 - 20:e Juni 2009


FunkyChicken 09:35 - 21:a Juni 2009 | Post #2
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
Om du har ett console program, dvs aldrig gjort Application.run så avslutas programmet när det kommer till return i main proceduren, du behöver inte skriva något särskilt.




mrscrissy 10:25 - 21:a Juni 2009 | Post #3
Medlem
Inlägg: 20


Skicka PM
    Citat av FunkyChicken:
Om du har ett console program, dvs aldrig gjort Application.run så avslutas programmet när det kommer till return i main proceduren, du behöver inte skriva något särskilt.


Men det stängs ju inte...hur menar du att jag ska ange då? det ska endast stängas av då användaren kommer till just detta val inte annars. ,,r det inte korrekt att ange return inom denna parentes, som jag visade ovan?




FunkyChicken 11:55 - 21:a Juni 2009 | Post #4
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
Programmet avslutas när exekveringen kommer till slutet av main funktionen:

static void Main(string[] args)
{
Console.WriteLine("Hello world!");
} //Program slut

Om du absolut vill avsluta explicit någon annan stans i programmet (egentligen inte rekommenderat för enklare program)
kan du använda Environment.Exit() - det ska fungera.

Om själva terminalen "DOS rutan" inte försvinner så är det en annan sak, ditt program körs iaf inte längre.





Sidor: 1

Forum huvudsida -> Programmering -> stänga program C#, metod?
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen