Forum huvudsida -> Programmering -> stänga program C#, metod?
Sidor: 1
mrscrissy | 20:33 - 20:e Juni 2009 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 20 Skicka PM |
Jag har testat alla möjliga...nu...inget får C# -programmet att stänga ner helt. Jag vill att programmet ska stängas ned enligt nedan;(obs! console application, så Application.Exit funkar ej) else { Console.Write("ERROR!"); Environment.Exit(); } Jag har testat; return och som ni ser ovan Environment... har googlat och bara fått ovan tips, men funkar ju inte! Vet någon vad jag ska ange detta? Vilken metod ska jag leta efter? Kan det vara något annat fel, annat som ska anges i koden? Tack! novisen... Senast redigerad 20:34 - 20:e Juni 2009 |
FunkyChicken | 09:35 - 21:a Juni 2009 | Post #2 | |
Nyhetsredaktör Inlägg: 800 Skicka PM |
Om du har ett console program, dvs aldrig gjort Application.run så avslutas programmet när det kommer till return i main proceduren, du behöver inte skriva något särskilt. |
mrscrissy | 10:25 - 21:a Juni 2009 | Post #3 | |
Medlem Inlägg: 20 Skicka PM |
Citat av FunkyChicken:Om du har ett console program, dvs aldrig gjort Application.run så avslutas programmet när det kommer till return i main proceduren, du behöver inte skriva något särskilt. Men det stängs ju inte...hur menar du att jag ska ange då? det ska endast stängas av då användaren kommer till just detta val inte annars. ,,r det inte korrekt att ange return inom denna parentes, som jag visade ovan? |
FunkyChicken | 11:55 - 21:a Juni 2009 | Post #4 | |
Nyhetsredaktör Inlägg: 800 Skicka PM |
Programmet avslutas när exekveringen kommer till slutet av main funktionen: static void Main(string[] args) { Console.WriteLine("Hello world!"); } //Program slut Om du absolut vill avsluta explicit någon annan stans i programmet (egentligen inte rekommenderat för enklare program) kan du använda Environment.Exit() - det ska fungera. Om själva terminalen "DOS rutan" inte försvinner så är det en annan sak, ditt program körs iaf inte längre. |
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Programmering -> stänga program C#, metod?
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2024-12-22 10:31
Vecka: 51
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.