Forum: Problem med bmp-import i visual c++

Forum huvudsida -> Programmering -> Problem med bmp-import i visual c++

Sidor: 1

Till botten

Dividend 18:07 - 12:a Juni 2009 | Post #1
Medlem
Inlägg: 4


Skicka PM
Hej!

,,r ny med Visual Studio 2008 och skriver på en arkanoid-klon i c++, använder MFC.

Behöver ha tillgång till tre bitmappar, en boll, ett rymdskepp och en tegelsten.

Bollen ritas upp, rymdskeppet likaså, men tegelstenen vill inte. Däremot går det bra att rita upp rymdskeppet som tegelsten, typ 100 stycken. Men så vill man ju inte ha det..Smiley ,,r i princip säker på att det inte är nåt fel i koden ty den är samma för tegelsten som för de andra två, tror det är nåt i visuals gränssnitt i övrigt (?)...

Det här driver mig till vansinne så undrar vad det kan vara? ,,r det nåt jag missat?
Kan lägga upp korta kodstycken om ni villSmiley

Tack på förhand för intresse!Smiley




FunkyChicken 12:27 - 13:e Juni 2009 | Post #2
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
Det är en välkänd bugg i hur foundation classes hanterar byggmaterial som gör att vissa element, typ tegel,brädor och vissa sorters 32mm 45GR gummitätate avloppsrör inte läses in som de ska utan pipas till pseudorandom piratservrar i baltikum. ,,ven potatis av någon anledning. Det hade visst nåt med polska byggjobbare och kollektivavtal att göra. Pröva med gammal hederlig gatsten, alternativt kör VCVARS32.BAT 5-6 ggr och stäng sedan av allting som har med optimerad kompatibilitet att göra i project settings. Annars får du hålla dig till projektiler av syntetmaterial.




martin310 19:20 - 13:e Juni 2009 | Post #3
Medlem
Inlägg: 132


Skicka PM
    Citat av FunkyChicken:
Det är en välkänd bugg i hur foundation classes hanterar byggmaterial som gör att vissa element, typ tegel,brädor och vissa sorters 32mm 45GR gummitätate avloppsrör inte läses in som de ska utan pipas till pseudorandom piratservrar i baltikum. ,,ven potatis av någon anledning. Det hade visst nåt med polska byggjobbare och kollektivavtal att göra. Pröva med gammal hederlig gatsten, alternativt kör VCVARS32.BAT 5-6 ggr och stäng sedan av allting som har med optimerad kompatibilitet att göra i project settings. Annars får du hålla dig till projektiler av syntetmaterial.


?

-------------------------

Hjälp jorden med Granola, det är gratis och funkar på både Windows och Linux, och försämrar inte datorns prestandad!





Dividend 19:22 - 13:e Juni 2009 | Post #4
Medlem
Inlägg: 4


Skicka PM
    Citat av FunkyChicken:
Det är en välkänd bugg i hur foundation classes hanterar byggmaterial som gör att vissa element, typ tegel,brädor och vissa sorters 32mm 45GR gummitätate avloppsrör inte läses in som de ska utan pipas till pseudorandom piratservrar i baltikum. ,,ven potatis av någon anledning. Det hade visst nåt med polska byggjobbare och kollektivavtal att göra. Pröva med gammal hederlig gatsten, alternativt kör VCVARS32.BAT 5-6 ggr och stäng sedan av allting som har med optimerad kompatibilitet att göra i project settings. Annars får du hålla dig till projektiler av syntetmaterial.


Ha, väldigt kul Smiley

Kanske var min problemformulering väldigt allmänt hållen? Isåfall vore det bättre att du skrev det..Smiley




FunkyChicken 22:23 - 13:e Juni 2009 | Post #5
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
Ja, det var ju alltså mitt sätt att säga att det var lite snålt med information i ditt inlägg. Producera lite kod och bilder så ska vi se om det går att reda ut det hela! Det låter ju som att det är nåt knas med själva bildfilen om det är så att du kan rita upp andra billder.




Sidor: 1

Forum huvudsida -> Programmering -> Problem med bmp-import i visual c++
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen