Forum huvudsida -> Webbdesign -> flerradad get-fråga javascript
Sidor: 1
Asetelint | 18:44 - 30:e Maj 2009 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 22 Skicka PM |
Jag håller på att göra en sida där alla länkar laddas med hjälp av ajax. För tillfället gör jag sidan där man ska kunna skicka pm. Min ajax-funktion får den här koden som ska ladda en php-sida som skickar iväg meddelandet: url="pmsg.php?action=sent&to="+to+"&title="+title+"&message="+message; "to" och "title" är bara en vanlig rad med text. Men "message" kan innehålla nästan vad som helst, ex: Hej! ,,r du online nu? Skulle bara kolla:) Som jag har det nu får php bara en rad text: Hej!,,r du online nu?Skulle bara kolla:) Kan man typ byta ut radbytena mot typ [newline] och sedan låter man php ta hand om det? PHP delen i det kan jag, men hur skulle det gå till i javascript? ------------------ Löste det själv genom att söka lite till på google: message=message.replace(/\n/gi,"[nl]"); ------------------------- du kan ju alltid hjälpa mig på MyMiniCity http://the-cityofmmc.myminicity.com/ Senast redigerad 09:37 - 31:a Maj 2009 |
martin310 | 15:54 - 1:a Juni 2009 | Post #2 | |
Medlem Inlägg: 132 Skicka PM |
Det är bäst att avända post. ------------------------- Hjälp jorden med Granola, det är gratis och funkar på både Windows och Linux, och försämrar inte datorns prestandad! |
Asetelint | 15:58 - 1:a Juni 2009 | Post #3 | |
Medlem Inlägg: 22 Skicka PM |
Tack för svaret, och jag vet att det är bäst att använda post. Problemet är att jag inte vet hur man gör det i ajax, det är genom det jag laddar alla nya sidor på min webbsida. Men gör det något om adressen ändå inte syns? ------------------------- du kan ju alltid hjälpa mig på MyMiniCity http://the-cityofmmc.myminicity.com/ |
jockepockee | 18:25 - 1:a Juni 2009 | Post #4 | |
Medlem Inlägg: 192 Skicka PM |
vad du kan göra är att du läser post variablen med php och sen skriver ut det i form av en javascript variabel i dokumentet. afaik så kan man inte läsa post variabler med javascript. -------------------------
|
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Webbdesign -> flerradad get-fråga javascript
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2024-12-21 18:17
Vecka: 51
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.