Forum huvudsida -> Programmering -> fopen() php
Sidor: 1
martin310 | 16:32 - 28:e Maj 2009 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 132 Skicka PM |
Jag har en funktion på Griholmsmagi som ska skapa text filer med användar-data. Systemet använder fopen() och systemet "a". Ja får dessa felmeddelanden: Warning: fopen() [function.fopen]: Unable to access members/Mattan360.txt in /www/uuuq.com/g/r/i/gripholmsmagi/htdocs/register.php on line 75 Warning: fopen(members/Mattan360.txt) [function.fopen]: failed to open stream: No such file or directory in /www/uuuq.com/g/r/i/gripholmsmagi/htdocs/register.php on line 75 Username taken! Jag anväder
Hela alltet går egentligen ut på att det förhoppningsvis inte finns någon annan som har det användarnamnet och "a" ska ju skapa filen om den inte finns. http://www.w3schools.com/php/php_file.asp ------------------------- Hjälp jorden med Granola, det är gratis och funkar på både Windows och Linux, och försämrar inte datorns prestandad! Senast redigerad 20:44 - 28:e Maj 2009 |
Vitdom | 17:53 - 28:e Maj 2009 | Post #2 | |
Medlem Inlägg: 71 Skicka PM |
Vilket operativsystem används? ,,r det Windows så ska inte underliggande filer i mappar markeras med / symbolen utan det ska markeras med \ symbolen. ,,r det Linux eller något annat så vet jag inte. -------------------------
Senast redigerad 17:53 - 28:e Maj 2009 |
martin310 | 20:53 - 28:e Maj 2009 | Post #3 | |
Tack. Jag blev av med felen men fick i stället några nya: Warning: file_put_contents() expects at least 2 parameters, 1 given in /www/uuuq.com/g/r/i/gripholmsmagi/htdocs/register.php on line 78 Får ta och inspektera vad jag ska ha för några andra parametrar. EDIT: Funkar nu. ------------------------- Hjälp jorden med Granola, det är gratis och funkar på både Windows och Linux, och försämrar inte datorns prestandad! Senast redigerad 21:18 - 28:e Maj 2009 |
Nissebosselasse | 10:20 - 29:e Maj 2009 | Post #4 | |
Medlem Inlägg: 490 Skicka PM |
Det lättaste är att posta själva fopen-anropet. Vitdom: det är inget krav, dessutom verkar det som om skriptet körs på en server och då är det mest sannolikt inte en Windows-burk det körs på. Från manualen: On the Windows platform, be careful to escape any backslashes used in the path to the file, or use forward slashes. ------------------------- http://pushingcows.se Gula Nallen |
martin310 | 19:13 - 29:e Maj 2009 | Post #5 | |
Ok, nu har jag problem med login funktionen.
Koden returnerar ing felmeddelanden men den får det inte rätt med if-satsen. Om man försöker logga in så säger den att det är fel lösenord eller användarnamn. Men när jag kollar på jämförelsen är det exactsamma. Kan \n ha något med saken att göra? ------------------------- Hjälp jorden med Granola, det är gratis och funkar på både Windows och Linux, och försämrar inte datorns prestandad! |
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Programmering -> fopen() php
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2024-12-21 17:21
Vecka: 51
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.