Forum huvudsida -> Programmering -> irc buffer problem
Sidor: 1
EvilToaster | 11:46 - 11:a Maj 2009 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 5 Skicka PM |
,,nnu en bot.... Ne men jag hittade intresset för winsock igen och började leka lite och trillade in på irc bot området på grund av att det blev mer att läsa / leka med än om jag skulle göra egen server/client. Har dock ett problem när jag splittar på mellanslag så blir allt helt knäppt split(lcase(recvbuffer),result()," ",0) '' btw leker med freebasic och inte c++ men skriv c++ jag översätter =====:eviltoaster!n=eviltoas@min_ip_osv=====privmsg=====#channel_name=====:testmsgmin_ip_osv =====join=====:#channel_name:kornbluth.freenode.net =====353=====Någon som kan hur man ska splitta irc recvbuffern, så man får en vettig array? Just nu försöker jag få :testmsg för sig själv men borde kanske få ut hela privmsg raden på en plats och sen splitta igen för att få ut nickname och sånt istället. För det går verkligen inte att läsa :testmsg utan att övriga klienter skickar "testmsg testmsg" då skickar min bot tillbaka "hej" för testmsg hamnar på en egen plats. Så det har väll med min split() att göra.. > och jag har testat att splitta på det mesta som kommer efter :textmsg > nvm löst ... CRLF och lite annat text pilleri Senast redigerad 19:07 - 24:e Maj 2009 |
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Programmering -> irc buffer problem
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2024-12-22 19:59
Vecka: 51
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.