Forum huvudsida -> Programmering -> Programmerings problem
Sidor: 1
Planarity | 12:18 - 2:a April 2009 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 2 Skicka PM |
Jag har programmerat ett litet tag, inte så länge men ett tag iaf. jag har en programmerings bok som ger mig uppgifter och en massa, brukar läsa om olika saker här också. Alla uppgifter har gått bra tills jag kom till en som sa att jag skulle göra ett programm som frågar efter ett tal, och om det är mindre än 13 så säger den att det är mindre än det programmet tänkte på, men om det är större så säger den att det är större. Detta är koden jag skrev:
Jag vet inte vad som är felet, har letat ett tag men kan inte hitta nått. ,,r det någon som ser nått så säg snälla till, så jag kan forsätta. Fixade source-taggar //herj Senast redigerad 23:29 - 2:a April 2009 |
Vitdom | 17:54 - 3:e April 2009 | Post #2 | |
Medlem Inlägg: 71 Skicka PM |
Felet är att din if sats inte är i någon funktion. Flytta in den i main funktionen så ska det gå. -------------------------
|
FrozenSnake | 19:31 - 3:e April 2009 | Post #3 | |
Medlem Inlägg: 26 Skicka PM |
Om du inte förstår vad han menar så
Har en if-stats bara en rad behöver man inte { } desamma gäller else. system() är platformsberoende det funkar bara på windows. cin.get(); vill att man trycker på enter för att fortsätta. cin.ignore tömmer strömmen ungefär som Cs fflush(stdin). |
Planarity | 23:17 - 4:e April 2009 | Post #4 | |
Medlem Inlägg: 2 Skicka PM |
Ah tack, visste inte. Nu kan jag forstätta med programmering |
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Programmering -> Programmerings problem
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2024-12-22 07:37
Vecka: 51
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.