Forum huvudsida -> Programmering -> Problem med webservice C#
Sidor: 1
CryptoN | 20:01 - 11:a Mars 2009 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 18 Skicka PM |
Hejsan! Jag håller nu på att lära mig att arbeta med Webservice. Jag följer denna guiden: http://www.exforsys.com/tutorials/a...ith-csharp.html Min Webservice kod ser ut så här:
När jag testar att köra den i webbläsaren och invokar den så fungerar det. Nu så ska jag kunna anropa min webservice genom en console applikation i C#.. Jag högerklickar på mitt projektnamn i Solutionbox och väljer Add Service och klistrar sedan in URL:en till min webbservice.. Koden ser ut så här:
När jag försöker kompilera så får jag detta felmeddelande: Error 1 The type or namespace name 'Service1' does not exist in the namespace 'MyClient.MyService' (are you missing an assembly reference?) C:\Documents and Settings\Bryan\Mina dokument\Visual Studio 2008\Webbservice\MyClient\MyClient\Program.cs 15 23 MyClient Error 2 The type or namespace name 'Service1' does not exist in the namespace 'MyClient.MyService' (are you missing an assembly reference?) C:\Documents and Settings\Bryan\Mina dokument\Visual Studio 2008\Webbservice\MyClient\MyClient\Program.cs 15 56 MyClient Jag förstår inte hur jag ska fixa det. Referensen finns ju? Hjälp mig någon! Tack på förhand ------------------------- Glad Fisk |
Nissebosselasse | 22:43 - 11:a Mars 2009 | Post #2 | |
Medlem Inlägg: 490 Skicka PM |
Jag har ingen koll på webservices, men enligt koden så ligger Service1 i namnrymden WebServiceExample, medan du i kodsnutt 2 refererar till den via MyService. Kanske värt att kolla? ------------------------- http://pushingcows.se Gula Nallen |
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Programmering -> Problem med webservice C#
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2025-01-03 08:54
Vecka: 01
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.