Forum: SQL_test.exe

Forum huvudsida -> Programmering -> SQL_test.exe

Sidor: 1

Till botten

TheMirrox 13:02 - 10:e Mars 2009 | Post #1
Medlem
Inlägg: 2


Skicka PM
Har följt den guide som finns här på sidan och har kommit så pass långt att programmet körs utan problem. Saken är den att applikationen stängs direkt.

cin.get() är ju en funktion för att förhindra detta i en c++ kompilator. För att förhindra det i vc++ ska man enligt guiden köra filen SQL_test.exe via cmd. Problemet är att jag inte hittar den filen där den ska vara. Har även provat att söka igenom datorn med utan resultat.

Någon som har en aning om vad som måste göras?

Smiley

-------------------------
Det var en gång två kossor som var ute och flög. Helt plötsligt störtade den ena. Vet du varför? Han fick "C++ programmering" av Stephen Prata i ögat!



martin310 13:32 - 10:e Mars 2009 | Post #2
Medlem
Inlägg: 132


Skicka PM
Tror du menar att du använder Vsual Studio 2008 express edition. Du behöver inte köra SQL_test.exe (om du använder c++) du använder cin.get(); bara.

-------------------------

Hjälp jorden med Granola, det är gratis och funkar på både Windows och Linux, och försämrar inte datorns prestandad!





TheMirrox 17:49 - 10:e Mars 2009 | Post #3
Medlem
Inlägg: 2


Skicka PM
Oj! Jag glömde att nämna att det är SDL jag håller på medSmiley

-------------------------
Det var en gång två kossor som var ute och flög. Helt plötsligt störtade den ena. Vet du varför? Han fick "C++ programmering" av Stephen Prata i ögat!

Senast redigerad 17:50 - 10:e Mars 2009


martin310 19:53 - 10:e Mars 2009 | Post #4
Medlem
Inlägg: 132


Skicka PM
Då vet jag inte vad du ska göra...

-------------------------

Hjälp jorden med Granola, det är gratis och funkar på både Windows och Linux, och försämrar inte datorns prestandad!





tobbez 16:56 - 12:a Mars 2009 | Post #5
Medlem
Inlägg: 364


Skicka PM
Det är lättare att hjälpa dig om du postar koden.




Sidor: 1

Forum huvudsida -> Programmering -> SQL_test.exe
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen