Forum: Devmoon Programming

Forum huvudsida -> Webbdesign -> Devmoon Programming

Sidor: 1

Till botten

Devmoon 02:37 - 18:e Februari 2009 | Post #1
Medlem

Skicka PM
Hejsan, sen sist. Har gjort om hela sidan och nu finns det även något att se, så ta gärna ett titt och medella om det ni såg skrämde er eller tvärtom Smiley

Devmoon Programming

Tackar (ps jesus är bara skoj skull, får se vad han blir av sen)

-------------------------
Game Programmer

Senast redigerad 02:34 - 23:e Februari 2009

FunkyChicken 06:08 - 18:e Februari 2009 | Post #2
Nyhetsredaktör

Skicka PM
Jag blir glad av att titta på sidan, precis som det ska vara!Smiley
Runt och mjukt, trevliga färger och stor text som är snäll mot ögonen istf det där minimalistiska tråket som verkade vara så populärt för ett tag sedan (och fortfarande är, på många håll).

Utrymmet uppe till höger skulle kunna användas bättre. Rent generellt vet jag inte om det är försvarbart att uppta halva skärmutrymmet med n logotype.

Prova att vända riktning på de grå strecken i bakgrunden. Man ("vi") läser snett nedåt höget och upplever figurer trevligare om de har samma "riktning".

Det funkar med W3C knapparna i botten, men flytta in dem så att de inte sticker ut under rundningen av hörnet. Du kan flytta ned copyrighten där också, just nu är den synligare än vad rubrikerna är...

Varför är news (det viktigaste?) förpassat till nedre högra hörnet? Där är vi vana att se länkar till gamla bloggposter eller reklam.

Nissebosselasse 07:24 - 18:e Februari 2009 | Post #3
Medlem

Skicka PM
Dessutom: triforce-loggan bör kanske göras om...

http://pushingcows.se
Gula Nallen

FunkyChicken 09:01 - 18:e Februari 2009 | Post #4
Nyhetsredaktör

Skicka PM
Kära bullen, jag tänker alltid "Sierpinski" när alla andra nördar tänker "Zelda", är jag normal?

Devmoon 13:30 - 18:e Februari 2009 | Post #5
Medlem

Skicka PM
*Dessutom: triforce-loggan bör kanske göras om...*

Loggan är faktiskt inspirerad inte gjord efter zelda eller något annat, så den ser ut som den ska Smiley

Tack för all feeback.
Märker också att jag borde vända på backgrunds stripsen, och sen att new ligger under articles blev nog mest bara av slumpen ^^, ska självklart ha högre prioritet sen.

Menar du att jag ska lägga copyright utanför sidan på samma ställen som wc3 knapparna?

Loggan där uppe kanske jag ska klämma ihop lite mer då.

Några förslag till förbättringar av höger delen d.v.s. där news och articles står nu, vet inte om jag vill ha fyrkantiga behållare. Smiley

Tack

Game Programmer

Senast redigerad 13:31 - 18:e Februari 2009

ench 22:20 - 26:e Februari 2009 | Post #6
Medlem

Skicka PM
ser bra ut tycker jag. Hur har du gjort login-formuläret?

//ench

FunkyChicken 08:03 - 27:e Februari 2009 | Post #7
Nyhetsredaktör

Skicka PM
Känns lite CMS-aktigt nu. Särskilt de där behållarna känns som hämtade från någon "portal" som universitet etc använder sig av.
Men jag gillar Jesus!

Devmoon 18:30 - 1:a Mars 2009 | Post #8
Medlem

Skicka PM
Smiley Jo jag håller med om behållarna känns väldigt stelt och tråkigt men jag vet inte riktigt hur jag ska göra dem, legat lågt lite med sidan nu ett tag eftersom jag haft andra saker och göra. Jo login rutan är gjort själv liksom allt annat.

Just nu är allt väldigt basic, ska göra en stor renovering snart och lägga till detaljer och sånt.

Tack för kommentarerna
/Kristoffer

Game Programmer

Sidor: 1

Forum huvudsida -> Webbdesign -> Devmoon Programming
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen