Forum: Borta

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Borta

Sidor: 1

Till botten

Independence 18:51 - 19:e Maj 2005 | Post #1
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Måste uppnått en ny nivå av mentalt borta idag, det började med att jag satt vid datorn och kände att jag behövde klippa naglarna. Jag gick in i badrummet och började tänka på hur man skulle kunna bifoga filer i forumet på blinkenlights, sedan går jag tillbaka och sätter mig vid datorn. När jag har kommit tillbaka så märker jag att naglarna inte alls är klippta.. Hmmm, intressant. Vad gjorde jag då i badrummet i 2 minuter? Funderade ett bra tag på detta och vart väldigt förstummad av vad fan jag höll på med. Sedan tog jag en stor suck och kom på att munnen känndes ovanligt fräsh för att vara 5 minuter efter att ha druckit en cola, och då slog det mig. Jag hade borstat tänderna! Helt utan att veta om det och utan att tänka på det hade jag borstat tänderna och glömt bort att jag gjort det lagom tills jag kom tillbaka till datorn. Kan tilläggas att det var kl fem på eftermiddagen typ, ingen vanlig tid för tandborstning för min del..

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





daniel_k 19:29 - 19:e Maj 2005 | Post #2
Medlem
Inlägg: 11


Skicka PM
Ja, så kan man ju också göra

-------------------------
Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.



FunkyChicken 20:05 - 19:e Maj 2005 | Post #3
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
får också sånna där blackouts ibland, men det här lät lite väl grovt. Just tandborstning känns igen dock - råkar av någon anledning ALLTID borsta tänderna _innan_ frukost. Av misstag alltså. Förmodligen är bettendet så väl inövat och associerat till badrum att det sker automagiskt.




HärJ 20:33 - 19:e Maj 2005 | Post #4
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
känner igen det där.
Det brukar hända när jag är trött, då kan man glömma de mest konstiga saker. Brukar ofta stanna och fundera på:
varför står jag här?
Vad var det jag skulle gör?
Får sällan svar på detta förräns efter 5min typ och då gör jag ofta nåt annat.
sånt här är kul Smiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Independence 20:35 - 19:e Maj 2005 | Post #5
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
    Citat av HärJ:
känner igen det där.
Det brukar hända när jag är trött, då kan man glömma de mest konstiga saker. Brukar ofta stanna och fundera på:
varför står jag här?
Vad var det jag skulle gör?
Får sällan svar på detta förräns efter 5min typ och då gör jag ofta nåt annat.
sånt här är kul Smiley

Sådant där händer mig också, men det var inte det jag pratade om nu Smiley Detta var mer som att jag gjorde något utan att veta om det/tänka på det. Att veta att det är någon man skulle göra utan att veta vad är en lite annan sak. Här tänkte jag liksom inte på vad jag gjorde.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





LadyFrost 21:00 - 19:e Maj 2005 | Post #6
Medlem
Inlägg: 300


Skicka PM
Ni råkar i alla fall inte kalla Robin för både Jim och Thomas lite random... :o Sen har jag det återkommande problemet att jag frågar nån någonting och kommer då att tänka på nått och glömmer att lyssna på svaret.

-------------------------
Frihetskämpe



ozamosi 21:06 - 19:e Maj 2005 | Post #7
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Jag brukar inte råka ut för sånnt! Eller så har jag bara glömt bort att jag glömde bort något som jag nu glömt... Hm... Vad var det jag skulle skriva nu igen..?

Skämt å sido, jag kommer ihåg det LANet jag satt hela första dan och frågade alla som råkade komma i närheten vad jag sysslade med igentligen, för jag hade glömt det... Ingen hade något bra svar!

-------------------------
Ljusblå



HärJ 22:43 - 19:e Maj 2005 | Post #8
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
    Citat av Independence:
    Citat av HärJ:
känner igen det där.
Det brukar hända när jag är trött, då kan man glömma de mest konstiga saker. Brukar ofta stanna och fundera på:
varför står jag här?
Vad var det jag skulle gör?
Får sällan svar på detta förräns efter 5min typ och då gör jag ofta nåt annat.
sånt här är kul Smiley

Sådant där händer mig också, men det var inte det jag pratade om nu Smiley Detta var mer som att jag gjorde något utan att veta om det/tänka på det. Att veta att det är någon man skulle göra utan att veta vad är en lite annan sak. Här tänkte jag liksom inte på vad jag gjorde.

just ja.
det har hänt att jag kommit på "men det här har jag redan gjort". Sånt är lite skoj. Man vet inte att man gjort det men man märker att man gjort det om man försöker göra det igen...
stående exempel är tandborstning och ta bort filer Smiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Borta
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen