Forum huvudsida -> Programmering -> Typewriter Effect
Sidor: 1
thenicelordj | 01:32 - 20:e December 2008 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 2 Skicka PM |
Hej, jag behöver hjälp med att göra en liknande "skrivare" effekt alltså den skriver ut en bokstav var 100 millisekund. Här är koden
Det jag försökt göra är så att den skriver ut en bokstav i taget från strängen text.. Det funkar dock inte utan den skriver ut bokstaven "w" hela tiden. Kan någon hjälpa mig eller någon som vet ett enklare sätt att göra? Vill ha hela spelet i sån här effekt, ska jag lägga all text i strängen då? Hoppas ni förstår NVM, fixade det. Senast redigerad 01:49 - 20:e December 2008 |
achnorr | 14:58 - 21:a December 2008 | Post #2 | |
Medlem Inlägg: 82 Skicka PM |
just som jag fixat det......
------------------------- Ohhoo* |
Slash | 16:17 - 21:a December 2008 | Post #3 | |
Medlem Inlägg: 141 Skicka PM |
Rad 9 bör vara:
Annars går du utanför strängen (tänk på att den är noll-indexerad!). ------------------------- Ingen sigantur! |
Tesuki | 08:54 - 22:a December 2008 | Post #4 | |
Medlem Inlägg: 122 Skicka PM |
eftersom ingen annan säger vad du gör fel. for(int a=0;int a=text;a++) där är ett väldigt stort fel. och kompilatorn borda klaga mycket och högt nu varje varv i din loop sätter du int:en a till värdet av texten. vilket blir jätte fel. och du alokerar minne för en hela tiden ocksa (tror jag) vad du borde gjort är: for(int a=0; a == text.length(); a++) detta skulle fortfarande vara fel. notera inlägg av slash. Senast redigerad 08:55 - 22:a December 2008 |
thenicelordj | 18:18 - 22:a December 2008 | Post #5 | |
Medlem Inlägg: 2 Skicka PM |
Jag gjorde så här, jag undrar om det finns nåt lättare sätt än att omdefiniera text variablen och gå till funktionen varje gång.
Senast redigerad 18:20 - 22:a December 2008 |
NetNinja | 21:24 - 11:a Februari 2009 | Post #6 | |
Medlem Inlägg: 116 Skicka PM |
Kan ta och kommentera din kod lite. du skapar age och sen skapar du compage och sätter den till age + 10 vilket kan ge helt random resultat då age inte är satt till något. Du har också string text som global, på ett program på denna skalan gör det inget men det är god praxis att inte ha några som helst globala variabler. Speciellt i C++ då själva meningen med OOP är att kapsla in data (isolering). ,,ven om du inte håller på med OO så tänk på att globala variabler är till för test variabler och extrema nödfal och helst inte ens då. En omgjord version av din kod:
Det som händer med message är att jag kör konstruktorn för string vilket skapar en version utav string med det som står innanför paranteserna. Detta funkar inte för alla typer utav data strukturer, de måste ha en konstruktor som stödjer det man försöker göra. -------------------------
Senast redigerad 21:35 - 11:a Februari 2009 |
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Programmering -> Typewriter Effect
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2024-12-22 02:42
Vecka: 51
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.