Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Parallax + Deferred = ?
Sidor: 1
void | 18:23 - 15:e Maj 2005 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 63 Skicka PM |
Blev precis klar med skolprojektet. Har implementerat parallax mappning och som kronan på verket shadas den med deferred shading. Mycket slit med GLSL och extensioner blev det. Först kodade jag på med EXT_frame_buffer_objects och MRT, tills det visade sig att ATI inte var lika snabba som NVidia på att stödja nya extensioner. Många timmars hackande med projektgruppen för att få över det i pBuffers, vilket resulterade i en den approximationer =( Så här blev det: Tyvärr bara ett ljus just nu, men jag ska jobba på att få in bra många fler. ------------------------- Ingen signatur! |
HärJ | 20:54 - 15:e Maj 2005 | Post #2 | |
Moderator Inlägg: 1198 Skicka PM |
snyggt. jag känner att jag vill gå lite progkurser när jag blir stor ------------------------- Tänk om jag vore en skalärprodukt! |
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Parallax + Deferred = ?
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2024-05-17 19:21
Vecka: 20
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.