Forum: Virus?

Forum huvudsida -> Övrigt -> Virus?

Sidor: 1

Till botten

MrLittleGuy 21:06 - 7:e Oktober 2008 | Post #1
Medlem
Inlägg: 8


Skicka PM
Tjenare!

Här om kvällen var jag hyggligt klantig och råkade trycka på en länk på msn. Läste inte länken riktigt utan bara tryckte. När jag kom in på sidan såg den precis ut som Youtube och det stog på exakt samma sätt som det står på Youtube när man behöver installera Flash Player. Dum som jag var installerade jag "flash player".
Datorn fryste och jag kunde inte ens röra muspekarn.
Jag har sökt igenom datorn utan att hitta något speciellt. Så jag har två saker som jag vill ha svar på:
1. Vad gör det så kallade "msn-viruset"?
2. Hur får jag bort det?

Skulle vara väldigt tacksam för svar:D




InDigo176 22:39 - 7:e Oktober 2008 | Post #2
Medlem
Inlägg: 72


Skicka PM
Jag fann Trojan.Bayrob
på en dator som kört den där Java-appleten (jag tror det var en Java-applet iaf, minns inte riktigt) som utgör sig för att vara Flash. Vet inte om det är Trojan.Bayrob den installerar, men du lär ju märka om du har den eller inte (kolla bara om filen WindowsUpdate.exe ligger under C:\WINDOWS\).

-------------------------
Sebban



Sabbath 16:11 - 8:e Oktober 2008 | Post #3
Medlem
Inlägg: 26


Skicka PM
Jag råkade ut för ett msn virus för ett tag sen. Det kom som en fil och la sig i en av windows mapparna (kommer inte ihåg vilken). För att få bort det var jag tvungen att installera om windows(men det låter inte som samma), men innan du gör något sånt så sök igenom hela datorn typ 5 ggr och sök efter spyware och allt annat du kan komma på. (Byta sedan till Linux så slipper du virusSmiley)

-------------------------
(double)42/Math.pi==13,37



InDigo176 18:30 - 8:e Oktober 2008 | Post #4
Medlem
Inlägg: 72


Skicka PM
Byta operativsystem kommer inte hjälpa mot att man kör programvara man inte ska köra Smiley

-------------------------
Sebban



ozamosi 18:41 - 8:e Oktober 2008 | Post #5
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Du har läst Linux Hater's Blog för dåligt - skriver någon malware för Linux så har jag säkert fel glibc-version eller något för att det ska fungera ändåSmiley

EURmen att låta bli att klicka på virus är såklart alltid ett bra tipsSmiley

-------------------------
Ljusblå



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Övrigt -> Virus?
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen