Forum: Stanna kvar vid ett språk?

Forum huvudsida -> Programmering -> Stanna kvar vid ett språk?

Sidor: 1

Till botten

PythonGalning 14:08 - 17:e Juli 2008 | Post #1
Medlem
Inlägg: 14


Skicka PM
Jag har verkligen svårt med det. Jag bestämmer mig för att testa ett språk, fastnar i det ett litet tag kanske ett par dagar, därsedan går jag antagligen tillbaka ett annat språk ett par dagar eller testar jag ett nytt. Det kan beror på att jag tycker det är tråkigt, jag lär mig inget eller något liknade.
Hur ska jag göra för att stanna kvar vid dett språk? Vad rekommenderar ni för nybörjarspråk som är lätt att lära sig och är helt ok.

Jag vill ju arbeta med spel programmering och då är ju språket C++, visst det är ju ganska kul, men tips om hur jag ska behålla informationen, osv.


Senast redigerad 14:15 - 17:e Juli 2008


FunkyChicken 19:44 - 17:e Juli 2008 | Post #2
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
Börja med ett projekt.




Tesuki 01:19 - 18:e Juli 2008 | Post #3
Medlem
Inlägg: 122


Skicka PM
varför skall man stana kvar vid ett språk? jag tror jag håll på samma sätt som dig jobbade med ett språk en månad eller så sedan började testa runt något annat.
efter ett tag har man lärt sig att programmera. (eller så missar jag en fatalt stor del av den tid jag lärde mig programmera)
och så spelar inte språket någon större roll efter man väl lärt sig.
men som F_C säger är det rekommenderat att få någon eller något som håller en fast vid ett språk. att gå med ett projekt är bra, eller få en skola som tvingar dig att lära sig java och C#...
eller C++
annars är python ett vettigt språk att lära sig om man gillar spelprogrammering (pyGame finns ett bibliotek som är en wrapper till SDL så kan man göra 2D spel rätt lätt)
Frets On Fire är skrivet i python med pygame och opengl är är rätt skoj.
går du in på SDL hemsida (http://www.libsdl.org./)
eller pygame (http://www.pygame.org./news.html) så finns det en listor där med project som är baserad på SDL och massa andra språk (och i det andrafallet så är det python)





Sidor: 1

Forum huvudsida -> Programmering -> Stanna kvar vid ett språk?
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen