Forum huvudsida -> Webbdesign -> Lite Hemsidor
Sidor: 1
StudioTriangular | 12:12 - 19:e Maj 2008 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 3 Skicka PM |
Hejsan! Har gjort lite hemsidor nu. Se lite vad ni tycker. www.astroanonymous.com www.pauline.fi www.ingameadvertising.se nertagen Ha de fixade klickbara länkarna //herj ------------------------- Schlaberlabarber Senast redigerad 16:38 - 19:e Maj 2008 |
HärJ | 15:36 - 19:e Maj 2008 | Post #2 | |
Moderator Inlägg: 1198 Skicka PM |
första sidan: kul idé, kanske inte så användbar men endå lite häftig. andra sidan: nja, vet inte. passar säkert en målgrupp som aldrig åksjuk. Skämt åt sido, det var nog bara inte min stil tredje sidan: den är röd... måste ha blivit flash-tras. Personligen gillar jag inte sidor som bygger sin design på flash. ------------------------- Tänk om jag vore en skalärprodukt! |
StudioTriangular | 16:38 - 19:e Maj 2008 | Post #3 | |
tredje sidan fick tyvärr tas ner p g a lite svårigheter med rättigheter o sånt. tack för svar! ------------------------- Schlaberlabarber |
FunkyChicken | 19:18 - 19:e Maj 2008 | Post #4 | |
Nyhetsredaktör Inlägg: 800 Skicka PM |
Första sidan har en häftig design, absolut. Tyvärr håller jag ändå med Herj - du bidrar till nedskräpningen på internet genom att göra fler hemsidor i flash. Man ska inte göra hemsidor i flash. Flash kan utöka mediainnehållet på en webbsida med interaktiva applikationer, filmer, etc. Flash ska däremot inte användas för att visa text och bilder. Det finns redan mycket genomtänkta och sofistikerade tekniker, HTML och CSS, för detta. Exakt varför det är direkt skitdåligt att använda flash för att göra hela webbsidor finns utrett på andra håll på internet, men jag kan ge dig två bra anledningar:
EDIT: De andra två sidorna kan jag inte visa. Senast redigerad 19:18 - 19:e Maj 2008 |
nibbo | 21:52 - 19:e Maj 2008 | Post #5 | |
Administratör Inlägg: 446 Skicka PM |
innovativa menysystem! Verkligen inspirerande! ,,r imponerad, men hade varit ännu mer impad om det inte hade inneburit flash. FC har rätt i det han säger ------------------------- Ja! Det är en ,,KTA pungsvansknapp på min avatar! |
Hetzz | 07:10 - 20:e Maj 2008 | Post #6 | |
Medlem Inlägg: 516 Skicka PM |
måste ge medhåll om schysst upplägg på menyn på sida 1. -------------------------
|
StudioTriangular | 08:56 - 20:e Maj 2008 | Post #7 | |
håller ju inte riktigt med här. får intrycket av att ni tycker att det inte är något man inte kan hålla med om, men ändå. säger inte att flash ska användas till allt, och jag vet att det har brister. tanken här är att få en motpol till det klassiska informationbaserade hemsidebyggandet. tycker att hemsidan, som musiken, blir mer upplevelsebaserad. därav har jag medvetet offrat användarvänlighet till förmån för ett annorlunda upplägg. och flash ger mig kompromisslös form och hemsidor som är lätta att uppdatera. form före funktion är ju något som inte tas emot väl, i synnerhet på nätet, men jag tycker nog att det råder akut formbrist på många håll. När det går åt det hållet blir informationen lika svårtillgänglig för mig (bortsett från sökoptimering och textstorlek =)). Sen vet jag att det finns mycket för mig att lära här, och att en balans finns någonstans. Tack för eran tid! ------------------------- Schlaberlabarber |
tobbez | 13:01 - 20:e Maj 2008 | Post #8 | |
Medlem Inlägg: 364 Skicka PM |
Om första sidan: Det hade varit trevligt om det hade varit lite lättare att hitta hur man kommer tillbaka till menyn från undersidorna, det skulle kunna vara lite mer intuitivt. Det vore även trevligt om texten på menyn på musiksidan gick att klicka på (som den gör på förstasidan). |
ozamosi | 14:43 - 20:e Maj 2008 | Post #9 | |
Administratör Inlägg: 1129 Skicka PM |
Eftersom jag aldrig sett en enda sida som använder rikligt med flash som inte är oändligt mer irriterande än "fin" besöker jag inte flashsidor. Så gör om, gör rätt, så kanske jag har kommentarer. ------------------------- Ljusblå |
Smygis | 23:55 - 20:e Maj 2008 | Post #10 | |
Medlem Inlägg: 90 Skicka PM |
fullständigt horribla sidor. bara en stor tom ruta. verkligen form före funktion. ------------------------- Ingen signatur! <- OMG! Jag har inte någon signatur! Ge mig en signatur FFS! |
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Webbdesign -> Lite Hemsidor
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2025-01-08 13:12
Vecka: 02
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.