Forum: VIlket språk ska man börja med?

Forum huvudsida -> Programmering -> VIlket språk ska man börja med?

Sidor: 1

Till botten

reflexar 10:26 - 10:e Maj 2008 | Post #1
Medlem
Inlägg: 2


Skicka PM
Tjena, jag är helt ny med programmering.
jag undrar då vilket språk som är bäst att börja med!
Jag har börjat med C++, är det bäst?






//oj oj, fel forum xD


Senast redigerad 10:28 - 10:e Maj 2008


DatorHacker 11:04 - 10:e Maj 2008 | Post #2
Medlem
Inlägg: 20


Skicka PM
Jag började med C++, och håller fortfarande på med det. Har dock hört från andra att man inte ska B-RJA med C++ för att det är det svåraste att förstå.

Det hörde jag inte först var på guide nr 10 här på blinkenlights..

Följer du C++ Guiden här på Blinkenlights så kommer det gå braSmiley

Men tänk på att du måste koda lite själv med, exprimentera lite, kolla vad som funkar och inte funkar. Om du bara sitter och läser guiden kommer du inte lära dig mycket.




Python 11:14 - 10:e Maj 2008 | Post #3
Medlem
Inlägg: 157


Skicka PM
Jag började med Python http://www.python.org.
Det var lätt att förstå och man kan göra allt mellan miniräknare och 3d-spel i det. Jag tycker att det är ett bra nybörjarspråk.

-------------------------
-------------------------



FunkyChicken 17:10 - 10:e Maj 2008 | Post #4
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
Detta är en fråga som många undrar över. Svaret är oftast "det beror på". Olika språk har olika fördelar.