Forum huvudsida -> Projekt -> COOLT PROJEKT.. C++ (pengar att tjäna)
Sidor: 1
CPP_NU | 02:10 - 4:e Maj 2008 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 9 Skicka PM |
Okej grabbar!!.. Vi ska göra en bank! men inte vilken bank som helst!! Den här är SPECIELL.. Och gjord i c++ (ETT KRAV) och använder flashiga koncept som "konsoll fönster", cout, cin och "klasser". Man ska mötas av en meny när man startar programmet där man kan välja "avsluta" "lägg till kund" och visa kunder. och man ska även kunna ändra hur mycket pengar dom har på sitt konto. (viktigt att detta görs med hjälp av klasser allt ska sparas en/flera klasser). klassen ska iaf innehålla "saldo" "namn" och ett unikt kundnummer som ökar med ett för varje person man lägger till. (börjar på ett sen två och tre osv..) Känns det här som nått kul och utmanande??! jag tycker det. Men behöver hjälp. För att göra projektet ännu intressantare så erbjuder jag dig som känner att du kan göra det här snabbt 200 kr, för jag känner verkligen att det här är ett programm som saknas på marknaden. Om du kan göra det här kontakta mig på msn marcus_starkus@hotmail.com. eller skriv här på forumet. |
HärJ | 02:14 - 4:e Maj 2008 | Post #2 | |
Moderator Inlägg: 1198 Skicka PM |
tillåt mig att små-le ------------------------- Tänk om jag vore en skalärprodukt! |
ozamosi | 14:08 - 4:e Maj 2008 | Post #3 | |
Administratör Inlägg: 1129 Skicka PM |
Jo, det saknas verkligen. Så för Den Goda Saken hackade jag ihop något som jag tror ska uppfylla alla kriterier: starta_bank.cpp :
bank.py :
Jag har C++, cin, cout, klasser, konsollinterface, en meny med de uppräknade alternativen, de funktioner som räknas upp, och dataklassen innehåller avkrävda alternativ. Vad tycks? (läs: vi tycker inte om folk som använder oss till att försöka fuska i skolan. Vi tycker absolut inte om folk som låtsas att det ligger något altruistiskt motiv bakom, efter att det bevisats vara skolarbete) ------------------------- Ljusblå Senast redigerad 14:20 - 4:e Maj 2008 |
HärJ | 14:30 - 4:e Maj 2008 | Post #4 | |
Moderator Inlägg: 1198 Skicka PM |
jag ska väl vara lite sämre. Jag har snickrat lite i lisp och använt mig av CLOS. Du kan ju se detta som ett logiskt resonomang kring problemet. Förhoppningsvis så får du ut nånting av det i form av struktur och tänkande.
jag har tagit programmet lite längre, men följt standard kraven, om man bortser från att det skulle varit C++ då. väl mött EDIT: varför lägger code-tagen in ett ; efter > på rad 37? EDIT2: nm, jag skrev om istället ------------------------- Tänk om jag vore en skalärprodukt! Senast redigerad 14:45 - 4:e Maj 2008 |
FunkyChicken | 21:12 - 4:e Maj 2008 | Post #5 | |
Nyhetsredaktör Inlägg: 800 Skicka PM |
Herjs lösning följde ju som sagt inte specifikationen, men den visar helt klart hur programmet ska bete sig. Det enda som saknas nu är |
kode | 21:16 - 4:e Maj 2008 | Post #6 | |
Medlem Inlägg: 45 Skicka PM |
Tyvärr klarar jag inte av att leverera vad gäller första kravet, men här är iaf bland den fulaste rubykod jag någonsin knackat ner:
Jag är relativt säker på att detta enkelt går att konvertera till C++. Problemet är väl att det tar ungefär lika lång tid att skriva det själv... edit:hittade ett litet stavfel, tog bort en metod som inte användes Senast redigerad 21:22 - 4:e Maj 2008 |
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Projekt -> COOLT PROJEKT.. C++ (pengar att tjäna)
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2024-12-22 20:13
Vecka: 51
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.