Forum: Tjäna pengar C++ (100 kr/95 kr)

Forum huvudsida -> Programmering -> Tjäna pengar C++ (100 kr/95 kr)

Sidor: 1

Till botten

CPP_NU 16:48 - 2:a Maj 2008 | Post #1
Medlem
Inlägg: 9


Skicka PM
Hej.. Har du lust att tjäna 100 kr till din mobil!? Allt du behöver göra är att du göra ett program åt mig. Det som krävs kunnskaps mässigt av dig är att du kan C++ (nej du får inte göra det i nått annat språk), att du förstår klasser bra, sen ska du också kunna pekare och hur man använder new och du ska dessutom kunna lägga funktionerna i en separat fil innan kompileringen.

Känns det som något för dig? om du är intresserad så skriv här. Jag skickar 100 kr åt dig i form av valfritt abonemang efter att du slutfört uppgiften (jag köper en kod på affären som du sedan laddar med så om du har tex halbop så blir det bara 95 kr. ). Du behöver inte vara orolig att bli skinnad.. först skickar DU delar av koden så jag ser att du fattat och sen får du pengarna direkt in på din mobil.. 100 kr.

Bättre förklaring på uppgiften skickar jag med mejl. till dom som är intresserad.

Ps du måste ha msn. Uppgiften borde ta ca en timme max för den som kan sånt här. Tids ramen är en vecka dock sen jag skickat uppgiften till dig.

EDIT:: Jag ger dig 200 kr om du kan göra allt innan tisdag och kommenterar koden snyggt.


Senast redigerad 17:49 - 2:a Maj 2008


CPP_NU 17:08 - 2:a Maj 2008 | Post #2
Medlem
Inlägg: 9


Skicka PM
graahh har gått 20 min nu.. känner mig otålig.. Någon måste väl ändå nappa på detta fina erbjudande? Det är inget komplicerat program mer som ett mini program. Hade gjort det snabbt själv om det inte varit för att man blev tvungen att använda klasser.




HärJ 17:09 - 2:a Maj 2008 | Post #3
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
jag vet inte varför, men jag får en känsla av oseriösitet. Till att börja med så utgår du från att alla som hänger här har kontantkort. För det andra verkar det som att du ska ha det antingen till en skoluppgift i C++, dvs fusk, eller till ditt jobb.
Man kan ju alltid hoppas att jag har fel.

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



ozamosi 17:18 - 2:a Maj 2008 | Post #4
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
    Citat av HärJ:
För det andra verkar det som att du ska ha det antingen till en skoluppgift i C++, dvs fusk, eller till ditt jobb.

Det är lite tragiskt att alla alltid utgår från att alla som ber om hjälp med programmering försöker fuska på ett eller annat sätt. Vad gör vi då här, liksom...

Edit: ...dock skriver jag själv inte C++.

-------------------------
Ljusblå

Senast redigerad 17:19 - 2:a Maj 2008


Fasting 17:22 - 2:a Maj 2008 | Post #5
Medlem
Inlägg: 121


Skicka PM
  1. #include <iostream>
  2.  
  3. class CPP_NU {
  4. public:
  5. int give (int &sum) {
  6. return sum;
  7. }
  8.  
  9. void uppg() {
  10. int sum = 100;
  11. std::cout << "Du får " << sum << " kr";
  12. give(sum);
  13. }
  14. private:
  15. void secret() {
  16. std::cout << "They will never know!";
  17. }
  18. };


Smiley

-------------------------
Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.



HärJ 17:27 - 2:a Maj 2008 | Post #6
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
    Citat av ozamosi:
    Citat av HärJ:
För det andra verkar det som att du ska ha det antingen till en skoluppgift i C++, dvs fusk, eller till ditt jobb.

Det är lite tragiskt att alla alltid utgår från att alla som ber om hjälp med programmering försöker fuska på ett eller annat sätt. Vad gör vi då här, liksom...

Edit: ...dock skriver jag själv inte C++.

jag hade skrivit ett stycke till men censurerade bort det innan jag publicerade. Kan hålla med om att det blev lite konstigt.

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



tobbez 17:31 - 2:a Maj 2008 | Post #7
Medlem
Inlägg: 364


Skicka PM
Vore intressant att vet lite mer om uppgiften... *hint*




CPP_NU 17:42 - 2:a Maj 2008 | Post #8
Medlem
Inlägg: 9


Skicka PM
Yo.. Du får pengar.. var nöjd. Antog inte att alla har kontant kort men troligen några och som dessutom kan tänka sig hjälpa mig. visste jag ett annat sätt att betala så skulle jag erbjuda det.

tobbez. kan du göra det här tror du? dvs är du en serriös krabbat?Smiley jag kan säga mer på msn.

EDIT: Jag ger 200 kr.. men då ska det vara himmla bra skrivet och ha kommentarer. och du ska kunna göra det innan tisdag!. om nån annan kan /är intresserad så säg!


Senast redigerad 17:47 - 2:a Maj 2008


FunkyChicken 17:46 - 2:a Maj 2008 | Post #9
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
haha




CPP_NU 17:50 - 2:a Maj 2008 | Post #10
Medlem
Inlägg: 9


Skicka PM
    Citat av FunkyChicken:
haha


whats so funny?Smiley




HärJ 17:50 - 2:a Maj 2008 | Post #11
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
ingen info men ett tidskrav. Kan det bli bättre?Smiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



CPP_NU 17:56 - 2:a Maj 2008 | Post #12
Medlem
Inlägg: 9


Skicka PM
Pff.. jaja..

En bank.. i ett konsoll fönster med hjälp av simpla cout cin kommandon. Man ska kunna lägga till kunder. visa kunder. och redigera hur mycket pengar dom har på sitt konto. varje kund ska sparas i en klass. och klassen ska innehålla saldo och namn + även ett kundnummer (1, 2, 3, 4, 5, osv). det är i princip allt.




HärJ 18:08 - 2:a Maj 2008 | Post #13
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
,,r det så att du går en programmeringskurs och har tröttnat på den men vill inte hoppa av?
Du betalar iaf bra, så länge du inte vill att det ska kopplas mot en databas ocksåSmiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



CPP_NU 18:10 - 2:a Maj 2008 | Post #14
Medlem
Inlägg: 9


Skicka PM
    Citat av HärJ:
,,r det så att du går en programmeringskurs och har tröttnat på den men vill inte hoppa av?
Du betalar iaf bra, så länge du inte vill att det ska kopplas mot en databas ocksåSmiley


Du är en smart kille.. men men.. asså det ska inte kopplas mot en databas eller nått sånt. Tror du att du kan göra det här åt mig? du är cool moderator.. klart du kan.. har fler jobb också som du kan få betalt för sen ifall du gör den här bra åt mig.




HärJ 18:16 - 2:a Maj 2008 | Post #15
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
    Citat av CPP_NU:
    Citat av HärJ:
,,r det så att du går en programmeringskurs och har tröttnat på den men vill inte hoppa av?
Du betalar iaf bra, så länge du inte vill att det ska kopplas mot en databas ocksåSmiley


Du är en smart kille.. men men.. asså det ska inte kopplas mot en databas eller nått sånt. Tror du att du kan göra det här åt mig? du är cool moderator.. klart du kan.. har fler jobb också som du kan få betalt för sen ifall du gör den här bra åt mig.

Sorry, men jag kan inte C++ så bra. Hade jag rätt i min hypotes? Isf är jag nästan synskSmiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



CPP_NU 18:20 - 2:a Maj 2008 | Post #16
Medlem
Inlägg: 9


Skicka PM
    Citat av HärJ:
    Citat av CPP_NU:
    Citat av HärJ:
,,r det så att du går en programmeringskurs och har tröttnat på den men vill inte hoppa av?
Du betalar iaf bra, så länge du inte vill att det ska kopplas mot en databas ocksåSmiley


Du är en smart kille.. men men.. asså det ska inte kopplas mot en databas eller nått sånt. Tror du att du kan göra det här åt mig? du är cool moderator.. klart du kan.. har fler jobb också som du kan få betalt för sen ifall du gör den här bra åt mig.

Sorry, men jag kan inte C++ så bra. Hade jag rätt i min hypotes? Isf är jag nästan synskSmiley


Man kan nog säga att du nästan är synsk. =) lite besviken blir jag ju på forumet dock när ingen vill hjälpa en friend in need.

N...GON som kan tänka sig jobba för lite quick cash? svara quick liksom.. ;O immorgon går väl också bra att svara osv. men men nu ska jag dra ett tag. alla som är intresserade kan ju skriva på tråden eller PMa.. (ingen har visat intresse än så.. du kan nog få jobbet) Smiley

EDIT:: L,,GG M,,RKE TILL ATT DET ,,R 200 KR och inte 100 kronor som erbjuds!!


Senast redigerad 18:21 - 2:a Maj 2008


FunkyChicken 18:48 - 2:a Maj 2008 | Post #17
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
Det roliga är att du säkert hade fått hjälp alldeles gratis om du bara frågat. Nu brukar vi visserligen inte vara så pigga på att servera helt färdiga lösningar till skoluppgifter, men kanske nästan...

Ska du klara din kurs måste du ju ändå skriva en tenta, och till dess måste du plugga lite och lära dig saker utantill. Och en uppgift som denna löser man på en kaffekvart när man väl tagit sig för att öppna och läsa några kapitel i kursboken.

Lycka till!




Omega 21:01 - 2:a Maj 2008 | Post #18
Medlem
Inlägg: 42


Skicka PM
Att koda själv är ju dessutom ett alldeles underbart sätt att lära sig på. Det fastnar bättre än att bara torrläsa kursboken.

Uppgiften i sig känns märkligt bekant...
,,r den standard i alla C++-kurser, eller läser du i en stad som vars namn börjar på U?


-------------------------
Fall omkull sju gånger och res dig upp åtta.



PythonGalning 12:42 - 4:e Maj 2008 | Post #19
Medlem
Inlägg: 14


Skicka PM
Försvinner inte alla uppgifter i från programmet om man stänger ned det?




Python 13:11 - 4:e Maj 2008 | Post #20
Medlem
Inlägg: 157


Skicka PM
    Citat av PythonGalning:
Försvinner inte alla uppgifter i från programmet om man stänger ned det?

Man skriver allt till en fil och läser in filen när igen när man startar upp programmet så är det löst.

-------------------------
-------------------------



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Programmering -> Tjäna pengar C++ (100 kr/95 kr)
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen