Forum huvudsida -> Programmering -> Hjälp med ett konstigt fel.
Rww | 18:49 - 10:e April 2008 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 40 Skicka PM |
Hejsan! Jag är ny med c++ och ja det går rätt bra för mig men har haft lite problem med en sak. såhär står det när jag felsöker:
Jag förstår mig inte på nåt alls där, typ. Om jag sätter ;cout så visst då står det ju ett mindre fel men det är väll inte rätt? ,,r det nåt med ett annat bibloitek eller nåt? Jag använder Visual c++ så ni vet. Här är min kod:
Svara gärna! ------------------------- Shure you dont like it? Yea Why? Couse you dont like that answer. |
FunkyChicken | 21:57 - 10:e April 2008 | Post #2 | |
Nyhetsredaktör Inlägg: 800 Skicka PM |
Du har glömt ett semikolon på rad 26, och du har en tom ifsats också. |
Hetzz | 12:31 - 11:a April 2008 | Post #3 | |
Medlem Inlägg: 516 Skicka PM |
Jag blir förvirrad av att SpelFunktion initieras två gånger i rad, varför? :o -------------------------
|
Rww | 16:22 - 11:a April 2008 | Post #4 | |
Tack för svaren Jag som inte kollar riktigt noga, men nu är det ett fel kvar det står nu såhär när jag felsöker
------------------------- Shure you dont like it? Yea Why? Couse you dont like that answer. |
achnorr | 16:36 - 11:a April 2008 | Post #5 | |
Medlem Inlägg: 82 Skicka PM |
på rad 60 }} ------------------------- Ohhoo* |
Rww | 16:40 - 11:a April 2008 | Post #6 | |
Nej det är itne det, det hänger fortfarande ihop även om det står }}. ------------------------- Shure you dont like it? Yea Why? Couse you dont like that answer. |
achnorr | 16:43 - 11:a April 2008 | Post #7 | |
Medlem Inlägg: 82 Skicka PM |
*en för mkt menade jag ------------------------- Ohhoo* |
Rww | 16:47 - 11:a April 2008 | Post #8 | |
Jo jag vet det Men det svarar fortfarande korekt. Det är inget fel där. ------------------------- Shure you dont like it? Yea Why? Couse you dont like that answer. |
sdac | 19:49 - 11:a April 2008 | Post #9 | |
Medlem Inlägg: 235 Skicka PM |
Titta lite noggrannare på raderna 50-60... Främst 53 och 55. |
Rww | 20:35 - 11:a April 2008 | Post #10 | |
Jo Det är fixat, jag hade fixat det sen tidigare koden ser nu ut såhär.
------------------------- Shure you dont like it? Yea Why? Couse you dont like that answer. |
Smygis | 21:00 - 11:a April 2008 | Post #11 | |
Medlem Inlägg: 90 Skicka PM |
bmg. Och dina variabelnamn suger. ------------------------- Ingen signatur! <- OMG! Jag har inte någon signatur! Ge mig en signatur FFS! |
Rww | 21:07 - 11:a April 2008 | Post #12 | |
Som jag sa är jag nybörjare Du vet nybörjar guiden till c++, där finns det typ spel i slutet, jag använde det för att försöka göra om det till nåt liknande ett matte spel xD ------------------------- Shure you dont like it? Yea Why? Couse you dont like that answer. |
Smygis | 21:14 - 11:a April 2008 | Post #13 | |
Citat av Rww:Som jag sa är jag nybörjare VERSION 1.0 OCH DET SER UT S...D,,R. SK,,MS M,,NNISKA! ------------------------- Ingen signatur! <- OMG! Jag har inte någon signatur! Ge mig en signatur FFS! |
Rww | 21:23 - 11:a April 2008 | Post #14 | |
Hehe. ------------------------- Shure you dont like it? Yea Why? Couse you dont like that answer. |
FunkyChicken | 22:05 - 11:a April 2008 | Post #15 | |
Dagens engelska-lektion: Du skrev "needles" (nålar) men menade nog "needless" (onödig) - koden beskrivs dock mycket riktigt bäst av din senaste ändring till "useless" (oanvändbar). Happy coding! |
Smygis | 01:42 - 12:a April 2008 | Post #16 | |
Citat av FunkyChicken:Dagens engelska-lektion: Ehm *harkel*. ------------------------- Ingen signatur! <- OMG! Jag har inte någon signatur! Ge mig en signatur FFS! |
Rww | 09:35 - 12:a April 2008 | Post #17 | |
Amen komigen, man får ju bara dålig kritik här. Jag är ny och det har jag ju redan berättat -.-' Jag är inte bra på kodning. ------------------------- Shure you dont like it? Yea Why? Couse you dont like that answer. |
Hetzz | 01:02 - 13:e April 2008 | Post #18 | |
Det beror helt på vad du förväntar dig att få ut av det hela. Har du kollat upp de saker som påpekats? Du har inget lycka att få rena stycken kod i present om ingen här känner sig väldigt snäll. -------------------------
|
Omega | 11:22 - 13:e April 2008 | Post #19 | |
Medlem Inlägg: 42 Skicka PM |
Jag tycker Rww har en poäng med den dåliga kritiken. Tonen är ganska frän och inte direkt pedagogisk, speciellt i de senare inläggen. Samtidigt finns det en del värdefulla tips, om man tar sig igenom det något kärva språket. ex: "Och dina variabelnamn suger." = "Mera genomtänkta variabelnamn gör din kod mer lättläst". "VERSION 1.0 OCH DET SER UT S...D,,R. SK,,MS M,,NNISKA! " - Jag antar att SMYGIS menar att man skall hålla sig under version 1 om man inte har något som är färdigt. Ge inte upp, utan kämpa vidare med ditt program. Man lär sig massor på buggar. ------------------------- Fall omkull sju gånger och res dig upp åtta. |
FunkyChicken | 11:25 - 13:e April 2008 | Post #20 | |
Vi ber om ursäkt. |
Rww | 12:44 - 13:e April 2008 | Post #21 | |
Jag ska kolla upp allt alla get tips om! Tack så mycket. ------------------------- Shure you dont like it? Yea Why? Couse you dont like that answer. |
Rww | 14:45 - 13:e April 2008 | Post #22 | |
Så, nu har jag fixat allt ni tipsat om, och det funkar Tack så mycket! ------------------------- Shure you dont like it? Yea Why? Couse you dont like that answer. |
Hetzz | 15:05 - 13:e April 2008 | Post #23 | |
Sedär sedär det fanns nått att luska ut ur de "elaka" svaren. \o/ SEGERN ,,R V...R SEGERN ,,R V...R, vi har vunnit konståknings-dm \o/ SEGERN ,,R V...R SEGERN ,,R V...R! -------------------------
|
Rww | 15:37 - 13:e April 2008 | Post #24 | |
Jodå Fattar inte mycket men grattis i vilket fall ------------------------- Shure you dont like it? Yea Why? Couse you dont like that answer. |
HärJ | 16:47 - 13:e April 2008 | Post #25 | |
Moderator Inlägg: 1198 Skicka PM |
FOTBOLLS-EM! SM-GULD! ------------------------- Tänk om jag vore en skalärprodukt! |
Forum huvudsida -> Programmering -> Hjälp med ett konstigt fel.
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2025-01-08 13:01
Vecka: 02
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.