Forum: drivrutiner till moderkortet

Forum huvudsida -> Mjukvara -> drivrutiner till moderkortet

Sidor: 1

Till botten

achnorr 19:09 - 30:e Mars 2008 | Post #1
Medlem
Inlägg: 82


Skicka PM
har tänkt att testa linux/debian amd64 nu för första gånger men hittar inte drivrutiner till mitt moderkort, msi k8n neo3. så jag undrar, finns det ngn sida med sådant eller existerar inte dessa drivrutiner Smiley ?

-------------------------
Ohhoo*



Independence 19:36 - 30:e Mars 2008 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Du behöver inga drivrutiner för ett speciellt moderkort, utan det är saker som sitter på moderkortet som diskkontrollers och nätverkskort som du behöver "drivrutiner" till. Det finns nästan alltid stöd för dessa komponenter i Linux, värre blir det om du har någon obskyr webcam eller skrivare kanske. Jag skulle rekommendera att du kör igång med ubuntu, det mesta brukar funka "out of the box" där.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





nibbo 23:14 - 30:e Mars 2008 | Post #3
Administratör
Inlägg: 446


Skicka PM
    Citat av Independence:
Du behöver inga drivrutiner för ett speciellt moderkort, utan det är saker som sitter på moderkortet som diskkontrollers och nätverkskort som du behöver "drivrutiner" till. Det finns nästan alltid stöd för dessa komponenter i Linux, värre blir det om du har någon obskyr webcam eller skrivare kanske. Jag skulle rekommendera att du kör igång med ubuntu, det mesta brukar funka "out of the box" där.


Saker brukar funka bättre än i winXP tillockmedSmiley I XP måste jag installera drivrutiner till nätverk och ljud medans det funkar direkt på live-cd:n i de flesta linuxdistarSmiley

-------------------------
Ja! Det är en ,,KTA pungsvansknapp på min avatar!



MikeNeuhaus 21:07 - 9:e December 2008 | Post #4
Medlem
Inlägg: 14


Skicka PM
    Citat av Independence:
Du behöver inga drivrutiner för ett speciellt moderkort, utan det är saker som sitter på moderkortet som diskkontrollers och nätverkskort som du behöver "drivrutiner" till. Det finns nästan alltid stöd för dessa komponenter i Linux, värre blir det om du har någon obskyr webcam eller skrivare kanske. Jag skulle rekommendera att du kör igång med ubuntu, det mesta brukar funka "out of the box" där.


Vad är det med dig och att rekommendera Linux i varenda tråd? Smiley




HärJ 22:13 - 9:e December 2008 | Post #5
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
    Citat av MikeNeuhaus:
    Citat av Independence:
Du behöver inga drivrutiner för ett speciellt moderkort, utan det är saker som sitter på moderkortet som diskkontrollers och nätverkskort som du behöver "drivrutiner" till. Det finns nästan alltid stöd för dessa komponenter i Linux, värre blir det om du har någon obskyr webcam eller skrivare kanske. Jag skulle rekommendera att du kör igång med ubuntu, det mesta brukar funka "out of the box" där.


Vad är det med dig och att rekommendera Linux i varenda tråd? Smiley

har du läst första inlägget?

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Mjukvara -> drivrutiner till moderkortet
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen