Forum: jtmud

Forum huvudsida -> Projekt -> jtmud

Sidor: 1

Till botten

Nissebosselasse 01:07 - 29:e Mars 2008 | Post #1
Medlem
Inlägg: 490


Skicka PM
Ett projekt som var menat som ett litet test, men som växte och blev större.
Kortfattat: ett slags MUD, gjort i C# med skriptmöjligheter i just C#.

Källkod och en jäkla massa dokumentation finns upplagd på http://jtmud.googlecode.com. Uppdateras nästan dagligen.

-------------------------
http://pushingcows.se
Gula Nallen



Slash 11:16 - 30:e Mars 2008 | Post #2
Medlem
Inlägg: 141


Skicka PM
Härligt initiativSmiley. Jag kan inte provköra det, men man ser ju från bilderna hur det verkar fungera. Har själv gått med lite tankar om hur ett MUD skulle designas. Men det hade jag nog inte haft tid att skriva så därför blev jag lite glad nu när du hade börjat med ett.Smiley

-------------------------
Ingen sigantur!



Nissebosselasse 11:30 - 30:e Mars 2008 | Post #3
Medlem
Inlägg: 490


Skicka PM
Tackar! Märk väl att det är ett slags MUD...det finns inget lätt sätt (om du bara kör binärerna) att lägga till nya kommandon, så man kan säga att det är ett spel med en uppsättning färdiga kommandon fast utan handling...eller något sådant...
... andra sidan, vill man så finns ju möjligheten att ladda ner all källkod och ändra det till vad man villSmiley

-------------------------
http://pushingcows.se
Gula Nallen

Senast redigerad 11:33 - 30:e Mars 2008


Nissebosselasse 22:00 - 15:e April 2008 | Post #4
Medlem
Inlägg: 490


Skicka PM
Nu har jag testat det med Mono 1.9 och det fungerade fin-fint. Skulle vara roligt och höra om folk har fått igång det (under Mono) på andra plattformar än Win32.
Har även uppdaterat det rejält, främst med den grafiska serverdelen.
(Och, nej, spelet är fortfarande helt i text.)

-------------------------
http://pushingcows.se
Gula Nallen



Nissebosselasse 14:59 - 29:e April 2008 | Post #5
Medlem
Inlägg: 490


Skicka PM
Jag slängde ihop ett litet filmklipp över funktionaliteten i serverdelen av programmet. Det är kanske lite otydligt vad som händer, men huvudsakligen importerar jag en redan befintlig skriptfil kallad biadloii.cs till programmet. Den innehåller kod för att skapa kartan, saker, monster och så vidare. Därefter kan jag i serverprogrammet ändra den karta som är skapad och dess objekt och deras attribut.
På ett ungefär.
Till sist startar jag upp en klient inifrån serverprogrammet, som kopplar upp mot serverprogrammet. Där i spelar jag det faktiska spelet (som faktiskt ser ut så. Nej, faktiskt!).

Filmen återfinns på http://jt.pushingcows.se/jtmud.html (kräver Flash). Hela projektet med källkod och allt finns på http://jtmud.googlecode.com

-------------------------
http://pushingcows.se
Gula Nallen



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Projekt -> jtmud
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen