Forum: kom med synpunkter om min hemsida

Forum huvudsida -> Webbdesign -> kom med synpunkter om min hemsida

Sidor: 1

Till botten

tomtefar 21:39 - 28:e Januari 2008 | Post #1
Medlem
Inlägg: 5


Skicka PM
Hejsan

Har fixat en egen hemsida som ska underlätta för folk att hitta bostad. vill som ha ideer om vad som saknas och så, även synpunkter på design.. ,,r långt ifrån klar..[URL]null[/URL]http://www.allabostader.se




Fasting 00:10 - 29:e Januari 2008 | Post #2
Medlem
Inlägg: 121


Skicka PM
Har haft en tråd om det tidigar va? (jag har iaf läst en)

Hur som helst tycker jag att den är vettig. Hitta många bon i min stad Smiley

Lite kritik och synpunkter:
  • Lite större text och/eller mellanrum i listan för alla resultat.
  • Kanske så man kan bläddra genom flera sidor med resultaten då för långa listor kan vara jobbiga att gå igenom. EDIT: (Såg visst att du hade en sån. Kanske kan göra den lite mer tydligt samt att den ger feedback när man använder den. T.ex. i form av hovring. Om den fanns över lista vore det också extra bra.)
  • En liten ikon längst till vänster i listan som visar vad för typ det är (villa, bostadsrätt m.m.).
  • Tabbarna högst upp (Startsida, osv) kanske du skulle kunna ha samma färg på som himlen till bilden om det är den tabb man är inne på. Det ger besökaren en klarare bild om var på hemsidan man befinner sig.
  • Feedback i form av hovring på länkarna i listan skulle nog bli lite vettigare. ,,ven visa vilka hus/lägenheter man har kollat på tidigare,

Funktionellt sätt fungerar sidan väldigt bra. Snabbt och smidigt. Designen känns också väldigt bra så du har gjort ett bra jobb måste jag medgeSmiley

Keep up the good work Smiley

-------------------------
Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Senast redigerad 00:16 - 29:e Januari 2008


Franzon 10:43 - 29:e Januari 2008 | Post #3
Medlem
Inlägg: 32


Skicka PM
Mycket bra idé om jag får säga det själv.

Angående layouten så har jag inte så mkt mer åsikter än ovanstående. Men jag tycker jag att den är ren och snygg, snabb och lätt att hitta på.


Senast redigerad 10:47 - 29:e Januari 2008


tomtefar 11:49 - 29:e Januari 2008 | Post #4
Medlem
Inlägg: 5


Skicka PM
    Citat av Fasting:
Har haft en tråd om det tidigar va? (jag har iaf läst en)

Hur som helst tycker jag att den är vettig. Hitta många bon i min stad Smiley

Lite kritik och synpunkter:
  • Lite större text och/eller mellanrum i listan för alla resultat.
  • Kanske så man kan bläddra genom flera sidor med resultaten då för långa listor kan vara jobbiga att gå igenom. EDIT: (Såg visst att du hade en sån. Kanske kan göra den lite mer tydligt samt att den ger feedback när man använder den. T.ex. i form av hovring. Om den fanns över lista vore det också extra bra.)
  • En liten ikon längst till vänster i listan som visar vad för typ det är (villa, bostadsrätt m.m.).
  • Tabbarna högst upp (Startsida, osv) kanske du skulle kunna ha samma färg på som himlen till bilden om det är den tabb man är inne på. Det ger besökaren en klarare bild om var på hemsidan man befinner sig.
  • Feedback i form av hovring på länkarna i listan skulle nog bli lite vettigare. ,,ven visa vilka hus/lägenheter man har kollat på tidigare,

Funktionellt sätt fungerar sidan väldigt bra. Snabbt och smidigt. Designen känns också väldigt bra så du har gjort ett bra jobb måste jag medgeSmiley

Keep up the good work Smiley


Tack för svaretSmiley
Jo jag skriver på flera forum, vill som ha så många synpunkter det bara går.. Vi raggar ju inte in folk på sidan bara för att, har ju som ingen reklam där heller..

Jag lägger dina synpunkter på minnet, det är sådana konstruktiva ideer/kritik/synpunkter jag är ute efter när jag är på forumena.




Python 18:16 - 5:e Februari 2008 | Post #5
Medlem
Inlägg: 157


Skicka PM
Så fort jag går in på sidan säger den att det är en hel massa SQL-errors:

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Lost connection to MySQL server at ''reading initial communication packet'', system error: 111 in /home/u/u8502066/www/inc/dataopen.php on line 13

Warning: mysql_select_db(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/u/u8502066/www/inc/dataopen.php on line 14

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/u/u8502066/www/inc/dataopen.php:13) in /home/u/u8502066/www/inc/ajaxsearch.php on line 13

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/u/u8502066/www/inc/dataopen.php:13) in /home/u/u8502066/www/inc/ajaxsearch.php on line 14

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/u/u8502066/www/inc/dataopen.php:13) in /home/u/u8502066/www/inc/ajaxsearch.php on line 15

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/u/u8502066/www/inc/dataopen.php:13) in /home/u/u8502066/www/inc/ajaxsearch.php on line 16

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/u/u8502066/www/inc/dataopen.php:13) in /home/u/u8502066/www/inc/ajaxsearch.php on line 17

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/u/u8502066/www/inc/dataopen.php:13) in /home/u/u8502066/www/inc/ajaxsearch.php on line 18

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/u/u8502066/www/inc/dataopen.php:13) in /home/u/u8502066/www/inc/ajaxsearch.php on line 19

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/u/u8502066/www/inc/dataopen.php:13) in /home/u/u8502066/www/inc/ajaxsearch.php on line 20

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/u/u8502066/www/inc/dataopen.php:13) in /home/u/u8502066/www/inc/ajaxsearch.php on line 21

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/u/u8502066/www/inc/dataopen.php:13) in /home/u/u8502066/www/inc/ajaxsearch.php on line 22

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/u/u8502066/www/inc/dataopen.php:13) in /home/u/u8502066/www/inc/ajaxsearch.php on line 23

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/u/u8502066/www/inc/dataopen.php:13) in /home/u/u8502066/www/inc/ajaxsearch.php on line 24

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/u/u8502066/www/inc/dataopen.php:13) in /home/u/u8502066/www/inc/ajaxsearch.php on line 25

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/u/u8502066/www/inc/dataopen.php:13) in /home/u/u8502066/www/inc/ajaxsearch.php on line 26

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/u/u8502066/www/inc/dataopen.php:13) in /home/u/u8502066/www/inc/ajaxsearch.php on line 27

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/u/u8502066/www/inc/dataopen.php:13) in /home/u/u8502066/www/inc/ajaxsearch.php on line 28

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/u/u8502066/www/inc/dataopen.php:13) in /home/u/u8502066/www/inc/ajaxsearch.php on line 29

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/u/u8502066/www/inc/dataopen.php:13) in /home/u/u8502066/www/inc/ajaxsearch.php on line 30

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/u/u8502066/www/inc/dataopen.php:13) in /home/u/u8502066/www/inc/ajaxsearch.php on line 31

Warning: mysql_query(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/u/u8502066/www/inc/ajaxsearch.php on line 93

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/u/u8502066/www/inc/ajaxsearch.php on line 93

Warning: mysql_query(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/u/u8502066/www/inc/ajaxsearch.php on line 99

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/u/u8502066/www/inc/ajaxsearch.php on line 100


-------------------------
-------------------------

Senast redigerad 18:19 - 5:e Februari 2008


tomtefar 20:54 - 5:e Februari 2008 | Post #6
Medlem
Inlägg: 5


Skicka PM
Du tänker på när du klickar på länkar? vi har som annonser som ej är aktuella, till veckan ska allt va fixat, vi måste rensa ur gamla, detta ska göras automatiskt när det uppdateras men har som ej funkat riktigt..På fredag hoppas jag allt sånt va fixatSmiley




Sidor: 1

Forum huvudsida -> Webbdesign -> kom med synpunkter om min hemsida
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen