Forum huvudsida -> Programmering -> awt vs swing (java)?
Sidor: 1
Dread | 19:32 - 12:a December 2007 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 135 Skicka PM |
Vilket är bäst egentligen? Så som jag förstått det så kan swing göra allt som awt kan och lite till, men awt är snabbare, medan swing är mer portabelt(?) och nyare i jämförelse. Har jobbat lite i båda för ett tag sedan, och tänkte friska upp minnet på den fronten, vilket är lämpligast? ------------------------- c++ |
Fasting | 22:23 - 12:a December 2007 | Post #2 | |
Medlem Inlägg: 121 Skicka PM |
Beror nog kanske på vad du ska göra. Jag är visserligen inte insatt men som jag mindes tyckte jag iaf att awt var snyggare Mer koll har jag dessväre inte. ------------------------- Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något. |
Algon_Rithm | 22:23 - 13:e December 2007 | Post #3 | |
Medlem Inlägg: 4 Skicka PM |
Du Dread? tycker det verkar som om du har ganska bra koll på läget Själv använder jag bara Swing (förutom t ex Layoutmanagers). Tycker att Swing är klart snyggast och har aldrig stört mig på att det inte är lika snabbt. ------------------------- Ingen signatur! |
Slash | 17:16 - 14:e December 2007 | Post #4 | |
Medlem Inlägg: 141 Skicka PM |
Efter vad jag minns så bygger väl Swing på awt, ett försök att förbättra det som inte var så bra med awt. Jag personligen använder Swing och tycker det fungerar bra, utseenden går väl dessutom att ställa om genom UIManager:n om jag inte minns alldeles galet. ------------------------- Ingen sigantur! |
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Programmering -> awt vs swing (java)?
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2024-12-22 21:50
Vecka: 51
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.