Forum: Opera

Forum huvudsida -> Mjukvara -> Opera

Sidor: 1

Till botten

Granden 01:37 - 23:e April 2005 | Post #1
Medlem
Inlägg: 70


Skicka PM
Hej!
Måste fan säga något som jag aldrig trot jag skulle säga, Opera slår ju FireFox med hästlängder, det var ju så jävlar mycket trevligare.

Men nu är det så att jag har ett problem hur gör man så att länkar på en hemsida om dem leder till en annan sida så att dem öppnas i samma tabb som man redan är i.

Exempel
Jag läser en nyhet på blinkenlights nyhetssida och då har oz eller indy gjort en länk till typ www.gudvetvad.se så när jag trycker på den länken ska den öppnas i samma tabb som jag hade blinkenlights nyhetssida i.

Någon som kan hjälpa mig med deta?

-------------------------
With great power, comes great opportunity to abuse that power

Senast redigerad 01:55 - 23:e April 2005


Independence 13:05 - 23:e April 2005 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
På Blinkenlights öppnas alla länkar i samma fönster, vill man ha ett nytt får man hålla in shift och sedan klicka. Menar du på andra sidor så kanske "Reuse existing page" under browseinställningar kan vara något? Själv vill jag nästan alltid att sidor ska öppnas i en ny tab Smiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Granden 13:47 - 23:e April 2005 | Post #3
Medlem
Inlägg: 70


Skicka PM
Okej blinkenlights kanske var ett dåligt exempel, men om du kollar på www.guildwars.se och försöker trycka på Forum i menyn på vänster sida så öppnas sidan i nytt fönster, fast där vill jag ha att det öppnas i samma.

-------------------------
With great power, comes great opportunity to abuse that power



HärJ 14:37 - 23:e April 2005 | Post #4
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
Tycker att ff och opera har samma vinnande koncept. Tabbar!
Varför vill du att det ska öppnas i samma tab?? Det är ju det man inte vill....lr det kanske bara är jag. Har ingen aning om hur man löser ditt problem

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Granden 16:02 - 23:e April 2005 | Post #5
Medlem
Inlägg: 70


Skicka PM
Jovisst är det skönt med tabbar och det är verkligen ett vinnande koncept men jag vill själv kunna välja när nya tabbar ska öppnas och inte. Med hjälp utav mushjulet.

-------------------------
With great power, comes great opportunity to abuse that power



Kuufukuji 13:16 - 24:e April 2005 | Post #6
Medlem
Inlägg: 59


Skicka PM
Tryck med musknappen om du vill öppna i samma tabb och tryck med scrollen om du vill öppna i en ny tabb Smiley
Funkar både i Opera o FF men FF är ändå min favorit.

-------------------------
Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.



Hetzz 16:07 - 24:e April 2005 | Post #7
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
kör som Kuufukuji skriver också, både i opera och ff.

körde ganska hårt med opera förut men bytte till ff av nån anledning, sen började jag få skumma problem med ff och gick tillbaka till opera iom den nya versionen. fast jag varvar lite, oftast kör jag ff om jag bara ska in o kolla nått på en sida eller dyl och opera om jag ska surfa en längre tid på flera sidor.

ff har ju iofs mycket skönare hantering av nerladdningar.

oj va offtopic det blev Smiley

-------------------------





Sidor: 1

Forum huvudsida -> Mjukvara -> Opera
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen