Forum: www.webbmonarken.com

Forum huvudsida -> Webbdesign -> www.webbmonarken.com

Sidor: 1

Till botten

webbmonarken 23:51 - 7:e Oktober 2007 | Post #1
Medlem
Inlägg: 6


Skicka PM
jag har en sida http://www.webbmonarken.com/ som jag är lite halv aktiv på. är sidan fin? och har ni proffs några ideer på vad som kan förbättras? är rött för skrikigt tex? Smiley


ps. gillar artiklarna på den här sidan Smiley




Independence 00:18 - 8:e Oktober 2007 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Lite förslag:
Själv är jag inte så förtjust i färgvalet, men det är skiljer ju från person till person iofs.
Marginalerna skulle nog kunna ökas på lite också, så texten inte är ända ut i kanten.
Sedan tycker jag att man skulle kunna hitta på något lite roligare med menyn kanske.

Välkommen hit, roligt att du gillar artiklarnaSmiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





jockepockee 14:24 - 8:e Oktober 2007 | Post #3
Medlem
Inlägg: 192


Skicka PM
enligt mig ska den mesta delen av texten (förutom menyer och länkar mm) vara svart med en väldigt ljus bakgrund tex "#EEEEEE" eller helt vit, sen så böhöver logor och andra saker som man vill göra lite extra häftiga inte ha samma stil och fär som själva texten man vill läsa.

håller med Independence för de mesta annars

-------------------------





webbmonarken 15:41 - 8:e Oktober 2007 | Post #4
Medlem
Inlägg: 6


Skicka PM
kk..Smiley tack för dom snabba svaren. förväntade mig dock att noob förklarad.. hahaSmiley

några saker jag själv vet är grymmt fel är tex forumet.. det följer inte färgsättningen (än) och den stora bilden (högst upp) där det står "Webbmonarken" är lite missbildad på höger sida om man kollar nogrant. (orkar dock inte fixa även om det går svin fort)
sen har jag gjort kontakta formen lite väl sträng så det nästan blir jobbigt att fylla i denSmiley det är också nått som går snabbt att fixa.. men jag måste bara bestämma mig för att nu jäklar ska jag fixa det dära..Smiley




webbmonarken 19:45 - 18:e Oktober 2007 | Post #5
Medlem
Inlägg: 6


Skicka PM
ok..

Nu har jag jobbat lite med designen. Och sidan är nu nån brun/grön aktig färg.

Ser det bra ut? varför/varför inte liksom?? =P




jockepockee 13:59 - 19:e Oktober 2007 | Post #6
Medlem
Inlägg: 192


Skicka PM
mycket bättre färgval!!

-------------------------





add 18:51 - 19:e Oktober 2007 | Post #7
Medlem
Inlägg: 81


Skicka PM
indeed, ser bättre ut nu, och dessutom snällare för ögonen.


-------------------------

Du misslyckas bara för att du ger upp, ge inte upp bara.
Som man brukar säga "Defeat is a state of mind" // NetNinja



Senast redigerad 18:52 - 19:e Oktober 2007


webbmonarken 11:40 - 20:e Oktober 2007 | Post #8
Medlem
Inlägg: 6


Skicka PM
haha, tackar.. Min tjej tyckte dock att den såg bättre ut förr.. och min mamma.Smiley tjejen sa att den ser tråkigare ut typ.. aja, om ni och jag tycker den är fränare nu så är den nog det..Smiley

funderar på att ta bort forumet från sidan också för att det ligger som bara där och skräpar.. ingen jäkel skriver där ändå.. är det en nice idee?? Smiley
Kanske kan jag lägga in en shoutbox istället. Eller en kommentera funktion så man kan kommentera spelen och articklarna jag har på sidan, låter det som "the way to go"? Smiley


Senast redigerad 11:46 - 20:e Oktober 2007


Hetzz 15:48 - 21:a Oktober 2007 | Post #9
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
Att kunna kommentera artiklar och dyl kan va nice.


Jag stör mig lite på google adsen, det skulle passa bättre med en vågrät rektangel istället för kvadratformen som används nu.

Annars behövs det lite jobb på formatering och stavning på lite olika ställen.

-------------------------





Nissebosselasse 12:36 - 23:e Oktober 2007 | Post #10
Medlem
Inlägg: 490


Skicka PM
Håller med Hetzz; första gången jag var inne på sidan så trodde jag att det som stod i Google-annonsen ingick i din sida, det tar för mycket plats helt enkelt.

-------------------------
http://pushingcows.se
Gula Nallen



stampe 20:15 - 10:e November 2007 | Post #11
Medlem
Inlägg: 30


Skicka PM
visst att google är vår vän, men BORT BORT:D...




jockepockee 23:52 - 10:e November 2007 | Post #12
Medlem
Inlägg: 192


Skicka PM
Google är bäst, google är bäst google är bättre alla här osv osv osv osv

Melodi: den klassiska vigsel psalmen

-------------------------





Hetzz 15:29 - 11:a November 2007 | Post #13
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
Det är ju inget fel att ha googeAds men det kan ju va nice om de inte känns som innehållet.

Hmm verkar som du bytt fäger igen? (eller har jag helt enkelt glömt att det var svart bakgrund.)
Du kan jobba lite på menyn, Den ser väldigt ihopkastad ut just nu enligt mig.

-------------------------





webbmonarken 17:16 - 11:a November 2007 | Post #14
Medlem
Inlägg: 6


Skicka PM
    Citat av Hetzz:
Det är ju inget fel att ha googeAds men det kan ju va nice om de inte känns som innehållet.

Hmm verkar som du bytt fäger igen? (eller har jag helt enkelt glömt att det var svart bakgrund.)
Du kan jobba lite på menyn, Den ser väldigt ihopkastad ut just nu enligt mig.


hmm.. joo jag har bytt färger igen.. jag byter hela tiden.Smiley

kommer nog göra om inriktningen på sidan också om jag får tid för just nu så suger den ju lite smått/ganska hårt.. Smiley

funderar på att göra en mer community sida för nånting. Fast utan forum om nu det går.Smiley

google adsen var lite mycket i början. men nu har jag ju tonat ner det lite.. och till min stora besvikelse så drar jag in mindre pengar än förr trotts fler besökare! så en ad bombaderad sida kanske inte är så dumt ändå?Smiley




Sidor: 1

Forum huvudsida -> Webbdesign -> www.webbmonarken.com
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen