Forum: Bara en fråga...

Forum huvudsida -> Programmering -> Bara en fråga...

Sidor: 1

Till botten

Ejnot 14:22 - 3:e Oktober 2007 | Post #1
Medlem
Inlägg: 3


Skicka PM
Jag vet verkligen inte vart jag ska vända mig.. Jag hittade det här forumet, och slå nu inte ihjäl mig för att jag frågar - skicka mig hellre vidare någon annanstans där min fråga passar bättre.Smiley

Det är så att jag skulle behöva program eller drivrutiner som kan få en skrivare att skriva ut medlemskort baserat på visitkortsmodellen...
Ni vet, tio likadana kort på samma sida, som man sedan delar i perforeringen.
Fast mina kort ska inte vara likadana. Det ska vara tio olika kort - medlemskort med ett namn på varje kort.

Vart kan jag vända mig för detta?

Hälsningar
Tonje




Independence 14:42 - 3:e Oktober 2007 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Du kan ju gå till något tryckeri och fråga om de kan hjälpa dig, det borde inte vara några problem för dem att fixa tycker jag men det kanske kostar lite.

Annars kan du väl göra själv i typ en ordbehandlare, om det inte är många tiotals eller hundratals.

Man skulle kunna tänka sig ett script/program som automatiskt genererar pdf-filer med kort som är ifyllda med uppgifterna, men det känns som det borde finnas en enklare lösning.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Nissebosselasse 14:42 - 3:e Oktober 2007 | Post #3
Medlem
Inlägg: 490


Skicka PM
Använder du någon typ av kontorsprogram, exempelvis Microsoft Office eller Open Office? Det borde i så fall gå att ställa in i utskriftsinställningarna (eller liknande).

-------------------------
http://pushingcows.se
Gula Nallen



Ejnot 18:35 - 3:e Oktober 2007 | Post #4
Medlem
Inlägg: 3


Skicka PM
Jag har försökt med Publisher, men där finns bara alternativen 1 kort per sida (centrerat, och går inte att ändra) eller 10 likadana kort.

Problemet med tryckerier är att jag behöver medlemskorten allt eftersom folk betalar in medlemsavgifterna. Jag kan inte gärna gå till tryckeriet en gång i veckan och be om tre kort per gång.
Då kan man hellre skriva ut det på ett vanligt skrivarpapper och klippa ut det till lagom stora "kort"...

Det jag har gjort förut, är att använda mig av Words tabeller och klistra in kort-layouten i en cell - och göra likadant med nio andra kort, och sedan klippa efter tabellkanterna. Då har jag dock använt vanligt, tunt skrivarpapper. Dessutom ser det väldigt illa ut med handklippta kanter.
Problemet med Word gentemot visitkortspapperet är att jag inte kan kontrollera fullt ut var varje utskrift hamnar. De inställningar som finns i Word brukar fungera ungefär till 25%. Sedan gör programmet som det själv tycker - och förskjuter alltihop av hjärtans lust!




FunkyChicken 21:14 - 3:e Oktober 2007 | Post #5
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
,,r det nåt särskilt visitkortspapper du har köpt alltså? Har inte tillverkaren någon passande programvara isf?




Ejnot 21:59 - 3:e Oktober 2007 | Post #6
Medlem
Inlägg: 3


Skicka PM
Jo, antagligen, men just visitkort brukar ju skrivas ut exakt likadana allihop, och mjukvaran är antagligen anpassad därefter.

Men jag hittade till slut en funktion i Publisher som skriver ut "flera sidor per ark"... Så man får göra en sida för varje kort, men det är ju överkomligt. Smiley

Ni får ursäkta att jag besvärade er... Smiley




add 22:13 - 3:e Oktober 2007 | Post #7
Medlem
Inlägg: 81


Skicka PM
Rättelse av din mening "Ni får ursäkta att jag besvärade er..."
- Ni får ursäkta _om_ jag besvärade er...
Tja, jag tror inte direkt någon blev besvärad av din fråga och du värkade ju hitta det du ville, alla nöjda.
Tror jag Smiley

-------------------------

Du misslyckas bara för att du ger upp, ge inte upp bara.
Som man brukar säga "Defeat is a state of mind" // NetNinja





Sidor: 1

Forum huvudsida -> Programmering -> Bara en fråga...
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen