Forum: ska vi G-RA ett spel? folk sökes!

Forum huvudsida -> Projekt -> ska vi G-RA ett spel? folk sökes!

Sidor: 1

Till botten

madish 10:35 - 22:a Augusti 2007 | Post #1
Medlem
Inlägg: 1


Skicka PM
spelbranschen blomstrar och suget efter nya lir växer.
folk spelar som aldrig förr och jag sitter i skiten.

jag har försökt lite med att komma in branschen som game-writer, dock är det svårt.

jag är i grunden utbildad manusförfattare för film o tv o har sysslat med film hela livet.

jag har jobbat med tidningar och som recensent och dylikt.
var häromdan hos Jadestone och fick göra lite arbetsprover åt dem, som gav mig lite inblick i mobilspelsvärlden.

Asien älskar mobilspel och det är något som är möjligt att göra. Speciellt nu med "andra generationens spel" som inte är snake liksom.

varför inte försöka? kanske starta upp en studio. jag är optimist i grunden och det är så att allt jag gjort i mitt liv har folk sagt att det inte går. folk menar bara att man inte ens ska försöka. fuck it säger ja och har lyckats o kommit en bra bit ändå.

någon måste ju tänkt som jag. varför inte försöka. tror att många för felet i att man ska börja göra ett spel till konsol, vilket tar lååång tid. mobilspel är mindre, men kan ändå vara mycket bra. det gäller att få upp ett intresse. skapat ett demo, sälja idéen hos mobilföretagen, leta upp sponsring.

i det stora hela. finns det folk där ute som jag, som sitter o vill jobba med tv-spel o data-spel?

jag tror det gör det. gärna folk som kan programmering, grafik o grunder i just mobilspels-skapande.

det jag bidrar med är manus, driftighet, företagsamhet och optimism.

själv är jag 25, så gärna folk uppåt i ålder. för att nå lite mognad.

det vore så kul att träffa folk som vill bli en del o som skulle vilja kanske starta upp en studio.

själv bor jag i stockholm, så jag söker folk i krokarna.

ni får gärna se mig som naiv, men vart hade miyamoto o kojima varit om de inte försökt?

det kanske blir blaj av allt o ingen är intresserad. då är det ju så, dessvärre. men jag börjar här så får vi se.

det kanske finns folk där ute som till o med har någon kontakt eller dylikt. jag har haft lite kontakt med Jadestone, o jag vet inte om det går att sälja in spel där. kanske..

hör av er!




Slash 12:53 - 23:e Augusti 2007 | Post #2
Medlem
Inlägg: 141


Skicka PM
Jag tycker inte alls att det låter överoptimistikt. Hur hade du tänkt med finansiering? Har du någon spelidé?

Det svåra med spel till telefonen tycker jag som användare är hållbarheten. De brukar vara hållbara i ungefär en och en halv minut, mycket p.g.a. den klumpiga kontrollen och lilla displayen. Jag tycker enkla, rena och tydliga spel fungerar bäst, snake var ju riktigt populär på sin tid (men lite väl enkel idag). Men det jag tycker stämmer ju såklart inte in på alla förstås.

-------------------------
Ingen sigantur!



add 15:26 - 23:e Augusti 2007 | Post #3
Medlem
Inlägg: 81


Skicka PM
    Citat av Slash:
Det svåra med spel till telefonen tycker jag som användare är hållbarheten. De brukar vara hållbara i ungefär en och en halv minut, mycket p.g.a. den klumpiga kontrollen och lilla displayen. Jag tycker enkla, rena och tydliga spel fungerar bäst, snake var ju riktigt populär på sin tid (men lite väl enkel idag). Men det jag tycker stämmer ju såklart inte in på alla förstås.


Håller med dig Slash, enkla och stillrena spel fungerar bäst.

-------------------------

Du misslyckas bara för att du ger upp, ge inte upp bara.
Som man brukar säga "Defeat is a state of mind" // NetNinja





NetNinja 14:12 - 24:e Augusti 2007 | Post #4
Medlem
Inlägg: 116


Skicka PM
Om nu ett spel blir tråkigt i längden hur funkar det då med tre spel, tänk om du spelar tetris och brickorna inte försvinner, sen när du kommit till toppen tippar det över och du får spela breakout, sen när alla brickor är borta så kommer pongfram och sen börjar det om.

Skulle nog vara kul som project

-------------------------





add 17:29 - 24:e Augusti 2007 | Post #5
Medlem
Inlägg: 81


Skicka PM
    Citat av NetNinja:
Om nu ett spel blir tråkigt i längden hur funkar det då med tre spel, tänk om du spelar tetris och brickorna inte försvinner, sen när du kommit till toppen tippar det över och du får spela breakout, sen när alla brickor är borta så kommer pongfram och sen börjar det om.

Skulle nog vara kul som project

väldigt orginel ideSmiley
fast hur hade poäng systemet sett ut?

Edit : hade det inte gått i en oändlig loop då?
värkar ganska svårt att förlora?
om jag inte fattade det hela fel.
och om jag fattade fel, så som posten innan det blev editerat, hur hade poäng systemet sett ut?

-------------------------

Du misslyckas bara för att du ger upp, ge inte upp bara.
Som man brukar säga "Defeat is a state of mind" // NetNinja



Senast redigerad 17:41 - 24:e Augusti 2007


NetNinja 01:32 - 25:e Augusti 2007 | Post #6
Medlem
Inlägg: 116


Skicka PM
tja att du kanske fick poäng på breakout delen och sen om du tappar bollen i breaout läge eller förlorar i pong blir det game over. Eller nått, var bara någonting jag tog ur luften.

-------------------------





Sidor: 1

Forum huvudsida -> Projekt -> ska vi G-RA ett spel? folk sökes!
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen