Forum: ska vi G-RA ett spel? folk sökes!

Forum huvudsida -> Projekt -> ska vi G-RA ett spel? folk sökes!

Sidor: 1

Till botten

madish 10:35 - 22:a Augusti 2007 | Post #1
Medlem
Inlägg: 1


Skicka PM
spelbranschen blomstrar och suget efter nya lir växer.
folk spelar som aldrig förr och jag sitter i skiten.

jag har försökt lite med att komma in branschen som game-writer, dock är det svårt.

jag är i grunden utbildad manusförfattare för film o tv o har sysslat med film hela livet.

jag har jobbat med tidningar och som recensent och dylikt.
var häromdan hos Jadestone och fick göra lite arbetsprover åt dem, som gav mig lite inblick i mobilspelsvärlden.

Asien älskar mobilspel och det är något som är möjligt att göra. Speciellt nu med "andra generationens spel" som inte är snake liksom.

varför inte försöka? kanske starta upp en studio. jag är optimist i grunden och det är så att allt jag gjort i mitt liv har folk sagt att det inte går. folk menar bara att man inte ens ska försöka. fuck it säger ja och har lyckats o kommit en bra bit ändå.

någon måste ju tänkt som jag. varför inte försöka. tror att många för felet i att man ska börja göra ett spel till konsol, vilket tar lååång tid. mobilspel är mindre, men kan ändå vara mycket bra. det gäller att få upp ett intresse. skapat ett demo, sälja idéen hos mobilföretagen, leta upp sponsring.

i det stora hela. finns det folk där ute som jag, som sitter o vill jobba med tv-spel o data-spel?

jag tror det gör det. gärna folk som kan programmering, grafik o grunder i just mobilspels-skapande.

det jag bidrar med är manus, driftighet, företagsamhet och optimism.

själv är jag 25, så gärna folk uppåt i ålder. för att nå lite mognad.

det vore så kul att träffa folk som vill bli en del o som skulle vilja kanske starta upp en studio.

själv bor jag i stockholm, så jag söker folk i krokarna.

ni får gärna se mig som naiv, men vart hade miyamoto o kojima varit om de inte försökt?