Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Safari för windows
Sidor: 1
Aderyn | 23:41 - 14:e Juni 2007 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 27 Skicka PM |
Kommenteringstråd till blogginlägget Safari för windows ------------------------- Ingen signatur! |
FunkyChicken | 08:41 - 15:e Juni 2007 | Post #2 | |
Nyhetsredaktör Inlägg: 800 Skicka PM |
Varför i hela friden skulle någon vid sina sinnens fulla bruk vilja utsätta sig för kombinationen window+safari? |
Belsebubben | 23:46 - 16:e Juni 2007 | Post #3 | |
Medlem Inlägg: 76 Skicka PM |
Jo, redan OS X + Safari är ganska irriterande faktiskt. Så jag fattar inte riktigt vem som skulle använda det. Förutom om man ska utveckla webapplikationer och vill testa hur det ser ut för folk som a. Har en iPhone b. Kör OS X men inte bytt till Camino/Firefox än ------------------------- Das Blinkencomp, jag väljer dig! |
ozamosi | 00:11 - 17:e Juni 2007 | Post #4 | |
Administratör Inlägg: 1129 Skicka PM |
Jo, jag tror helt på att enda skälet till att Apple släpper Safari till Windows är för utvecklares skull - Safari är ju till och med sämre än IE, om man ser det som en slutanvändare som inte förstår att brutal trasighet vid tolkning av alla sidor är en nackdel. Om jag utvecklar en webbsida kan ju Apple glömma att jag köper en mac, bara för att se hur sidan ser ut i Safari (ok, nu har jag tyvärr en mac, men OS X kommer iaf inte i närheten av den, och därmed inte heller Safari). Nu gör man det möjligt att testa webbsidan i Safari, även om man är windowsanvändare, och på det sättet borde fler sidor börja fungera bättre i Safari (på relativt lång sikt), varpå webbupplevelsen på en Mac blir acceptabel, även utan den buggiga, minnesläckande, brinnande räven. ------------------------- Ljusblå |
Belsebubben | 01:05 - 18:e Juni 2007 | Post #5 | |
Medlem Inlägg: 76 Skicka PM |
Jo, Firefox är läskigt uselt på Mac. Men Camino verkar vara marginellt bättre (Mindre dåligt). Dock så verkar det som om de har tagit bort all "brushed metal" ur Safari till nästa version (Och ur finder, yaaay!) vilken borde kunna leda till en visuellt acceptabel OS X upplevelse. ------------------------- Das Blinkencomp, jag väljer dig! |
svenberg70 | 23:30 - 10:e December 2011 | Post #6 | |
Medlem Inlägg: 1 Skicka PM |
Det här är ingen himla safari för Windows. Det här är real stuff. http://www.dahlsafaris.se |
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Safari för windows
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2024-12-22 20:31
Vecka: 51
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.