Forum: Safari för windows

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Safari för windows

Sidor: 1

Till botten

Aderyn 23:41 - 14:e Juni 2007 | Post #1
Medlem
Inlägg: 27


Skicka PM
Kommenteringstråd till blogginlägget Safari för windows

-------------------------
Ingen signatur!



FunkyChicken 08:41 - 15:e Juni 2007 | Post #2
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
Varför i hela friden skulle någon vid sina sinnens fulla bruk vilja utsätta sig för kombinationen window+safari?




Belsebubben 23:46 - 16:e Juni 2007 | Post #3
Medlem
Inlägg: 76


Skicka PM
Jo, redan OS X + Safari är ganska irriterande faktiskt. Så jag fattar inte riktigt vem som skulle använda det.

Förutom om man ska utveckla webapplikationer och vill testa hur det ser ut för folk som
a. Har en iPhone
b. Kör OS X men inte bytt till Camino/Firefox än

-------------------------
Das Blinkencomp, jag väljer dig!



ozamosi 00:11 - 17:e Juni 2007 | Post #4
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Jo, jag tror helt på att enda skälet till att Apple släpper Safari till Windows är för utvecklares skull - Safari är ju till och med sämre än IE, om man ser det som en slutanvändare som inte förstår att brutal trasighet vid tolkning av alla sidor är en nackdel. Om jag utvecklar en webbsida kan ju Apple glömma att jag köper en mac, bara för att se hur sidan ser ut i Safari (ok, nu har jag tyvärr en mac, men OS X kommer iaf inte i närheten av den, och därmed inte heller Safari). Nu gör man det möjligt att testa webbsidan i Safari, även om man är windowsanvändare, och på det sättet borde fler sidor börja fungera bättre i Safari (på relativt lång sikt), varpå webbupplevelsen på en Mac blir acceptabel, även utan den buggiga, minnesläckande, brinnande räven.

-------------------------
Ljusblå



Belsebubben 01:05 - 18:e Juni 2007 | Post #5
Medlem
Inlägg: 76


Skicka PM
Jo, Firefox är läskigt uselt på Mac. Men Camino verkar vara marginellt bättre (Mindre dåligt).

Dock så verkar det som om de har tagit bort all "brushed metal" ur Safari till nästa version (Och ur finder, yaaay!) vilken borde kunna leda till en visuellt acceptabel OS X upplevelse.

-------------------------
Das Blinkencomp, jag väljer dig!



svenberg70 23:30 - 10:e December 2011 | Post #6
Medlem
Inlägg: 1


Skicka PM

Det här är ingen himla safari för Windows. Det här är real stuff. http://www.dahlsafaris.se






Sidor: 1

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Safari för windows
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen