Forum huvudsida -> Projekt -> Spelutveckling
Sidor: 1
Acescripter | 21:50 - 27:e Maj 2007 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 24 Skicka PM |
Vi är ett gäng seriösa nybörjare inom spelutvecklingens universum. Om du är intresserad av att vara med och utveckla ett spelkonsept i fantasi miljö är du förmodligen den vi söker. Det vi framför allt söker är 2d och 3d designers. Det vi kräver av dig är att du deltar aktivt i utvecklingen och tar det på allvar. Men det absolut viktigaste är att ha kul och glädjas åt varje litet steg vi tar oss fram emot den slutliga produkt som vi utvecklar. I september kommer vi att registrera ett UF företag och när tiden för det går ut registrera ett EURriktigtEUR spel företag som följer upp det vi åstadkommit inom UF företaget. Den EURlönEUR som ges är iform av publicitet och glädje. När vår produkt slutligen är klar kommer vi märknadsföra spelet och först då kan det bli tal om pengar i handen för samtliga deltagare inom utvecklingsgruppen. Men det här finns det inga garantier för och det instämmer samtliga medlemmar med. MVH // Oliver ------------------------- Have a nice day;) |
Dread | 22:30 - 27:e Maj 2007 | Post #2 | |
Medlem Inlägg: 135 Skicka PM |
låter kul, men vilket bibliotek ska ni använda, och vilken typ av genre, fantasi miljö är trevligt, men rollspel, strategi har stora skillnader men båda och flera andra kan vara i fantasi miljö. ------------------------- c++ |
Acescripter | 22:59 - 27:e Maj 2007 | Post #3 | |
Det kommer bli ett 3d person Action RPG spel. ------------------------- Have a nice day;) |
Mezzer | 23:00 - 28:e Maj 2007 | Post #4 | |
Medlem Inlägg: 8 Skicka PM |
låter interesant, jag har också haft ett UF-företag en gång i tiden ^^ -------------------------
|
Acescripter | 23:26 - 29:e Maj 2007 | Post #5 | |
Okey ! utvecklade ni också dataspel? Tack för ditt inlägg Mezzer MVH//Oliver ------------------------- Have a nice day;) |
Mezzer | 00:19 - 30:e Maj 2007 | Post #6 | |
Medlem Inlägg: 8 Skicka PM |
Nej, det gjorde jag tyvärr inte, men jag har gjort det till mitt projekt arbete i gymnasiet -------------------------
|
john_s | 11:29 - 11:a Augusti 2007 | Post #7 | |
Medlem Inlägg: 6 Skicka PM |
Vad kommer spelet programmeras i? Jag kan nog tyvärr inte delta, men ska bli kul och se resultat någon gång i framtiden ------------------------- Java Senast redigerad 11:30 - 11:a Augusti 2007 |
Independence | 12:10 - 11:a Augusti 2007 | Post #8 | |
Administratör Inlägg: 1800 Skicka PM |
Har ni kommit någon stans med projektet? Vore som sagt kul att se hur det går, lite screenshots eller så? ------------------------- Vi är riddarna som säger fiskbulle! |
HärJ | 19:57 - 12:a Augusti 2007 | Post #9 | |
Moderator Inlägg: 1198 Skicka PM |
UF företag är för mesar vi körde på handelsbolag direkt sen gick det ju som det gick också Vilken är er målgrupp och vilken prisklass hade ni tänkt er? kan va kul att veta då konkurrensen är ganska stor. ------------------------- Tänk om jag vore en skalärprodukt! |
Hetzz | 20:25 - 12:a Augusti 2007 | Post #10 | |
Medlem Inlägg: 516 Skicka PM |
Citat av HärJ:UF företag är för mesar vi körde på handelsbolag direkt hehe man blir ju så begränsad som UF-företag... lame ass -------------------------
|
Fasting | 23:51 - 13:e Augusti 2007 | Post #11 | |
Medlem Inlägg: 121 Skicka PM |
Citat av Hetzz:Citat av HärJ: Men man slipper väl iaf deklarera med UF, vilket vi blev tvugna till att göra ------------------------- Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något. |
Hetzz | 15:23 - 14:e Augusti 2007 | Post #12 | |
Medlem Inlägg: 516 Skicka PM |
Citat av Fasting:Citat av Hetzz: med risk att glida ännu mer offtopic ^^ det var ju inte precis som att vi gjorde mycket? (minns nått med nollor för hela slanten) -------------------------
|
brainlessbob | 22:39 - 4:e Januari 2008 | Post #13 | |
Medlem Inlägg: 69 Skicka PM |
Heh... jag och några kompisar håller också på att göra ett spel i samband med ett UF företag. Skulle behövas lite grafiker men annars rullar det på. Skriver i C++ med SFML och det ska även det bli ett RPG. ------------------------- Idioter kan göra underverk! |
Franzon | 10:20 - 14:e Januari 2008 | Post #14 | |
Medlem Inlägg: 32 Skicka PM |
Vet någon hur det går för dom? |
ELF | 15:50 - 21:a Februari 2008 | Post #15 | |
Medlem Inlägg: 73 Skicka PM |
Skulle gjärna se någon hemsida för projektet... ------------------------- May the Elf be with you |
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Projekt -> Spelutveckling
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2024-12-22 02:50
Vecka: 51
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.