Forum huvudsida -> Mjukvara -> Teewars!
Sidor: 1
Independence | 17:57 - 24:e Maj 2007 | Post #1 | |
Administratör Inlägg: 1800 Skicka PM |
Teewars v 0.1.1 har äntligen släppts! För er som inte vet så är det lite av ett legendariskt sidscrollande 2D-shooter spel som varit i utveckling i många år som ett hobbyprojekt utav matricks, teetow och några andra grabbar från #c++.se ursprungligen tror jag. Riktigt duktiga tomtar! Hur som, webbsidan finnes här: www.teewars.com Finns windows och macversion just nu, de hade något problem med grafikbiblioteket till linuxporten dock. Men det går utmärkt att spela i wine så länge. Spelet går alltså ut på att man är små söta bollar med för stora vapen som ska spränga varandra i en trång liten bana, köttigt värre. Det körs i multiplayer över internet. ------------------------- Vi är riddarna som säger fiskbulle! |
Belsebubben | 21:06 - 24:e Maj 2007 | Post #2 | |
Medlem Inlägg: 76 Skicka PM |
Ganska koolt, men gameplayet var i inte så bra med bara pekplattan på min MacBook. Såg att ni hade en blinkenshell server, folk skulle ju kunna droppa in för lite action nån gång i helgen ------------------------- Das Blinkencomp, jag väljer dig! |
Hetzz | 17:49 - 26:e Maj 2007 | Post #3 | |
Medlem Inlägg: 516 Skicka PM |
jag känner lite vibbar från soldat ^^ skoj ändå -------------------------
|
void | 13:40 - 29:e Maj 2007 | Post #4 | |
Medlem Inlägg: 63 Skicka PM |
Men oj! Mitt login funkade fortfarande =) Kul att ni gillar det. Vi har fått massa buggar fixade och jobabr med nya features och support för fler plattformar för nästa release. Spela och ha kul! ------------------------- Ingen signatur! |
nibbo | 16:54 - 29:e Maj 2007 | Post #5 | |
Administratör Inlägg: 446 Skicka PM |
OOH! Vad sägs om en blinkenlights-turnering? [Edit] nehä, det funkade inte i wine för mig ------------------------- Ja! Det är en ,,KTA pungsvansknapp på min avatar! Senast redigerad 16:58 - 29:e Maj 2007 |
Belsebubben | 17:06 - 29:e Maj 2007 | Post #6 | |
Medlem Inlägg: 76 Skicka PM |
När Linux funkar tycker jag att vi har en turnerning. Det kan bli skoj. Man får ju ganska mycket Liero vibbar, och det, det är najs ------------------------- Das Blinkencomp, jag väljer dig! |
tobbez | 22:11 - 29:e Maj 2007 | Post #7 | |
Medlem Inlägg: 364 Skicka PM |
Tycker inte alls det är så mycket liero över det hela Mycket trevligt spel, i alla fall om det inte laggade så mycket hela tiden. Och hos mig fungerar det bra i wine Har en "bugg" också, vet inte riktigt var man ska rapportera dem egentligen, men men: Det kastas en exception när man försöker starta spelet på min laptop (HP NX6325, WinXP). |
void | 11:45 - 30:e Maj 2007 | Post #8 | |
Linux "funkar". Vi hade lite buggar med GLFW som är fixade nu och vi ska uppgradera och testa bättre till nästa version. Ingen idé att börja släppa en till point-release nu dock. Vi lägger jobbet på lite annat nu =) ------------------------- Ingen signatur! |
Independence | 14:36 - 30:e Maj 2007 | Post #9 | |
Citat av void: Linux "funkar". Vi hade lite buggar med GLFW som är fixade nu och vi ska uppgradera och testa bättre till nästa version. Ingen idé att börja släppa en till point-release nu dock. Vi lägger jobbet på lite annat nu =) När kan man vänta sig v0.2 då, är det långt kvar? *längtar* ------------------------- Vi är riddarna som säger fiskbulle! |
void | 15:36 - 30:e Maj 2007 | Post #10 | |
When it's done. Som jag sa... Vi hoppas ha mer än bara bugfixar i 0.2 =) ------------------------- Ingen signatur! |
Independence | 17:56 - 15:e Augusti 2007 | Post #11 | |
Det har kommit nya versioner nu, v0.2.3 är senaste. Verkar vara ganska mycket fixade saker. Nu är det bara Capture The Flag som saknas ------------------------- Vi är riddarna som säger fiskbulle! |
Hetzz | 15:15 - 16:e Augusti 2007 | Post #12 | |
Medlem Inlägg: 516 Skicka PM |
nice lite offtopic: de har släppt ny version av spelet Harvest som jag tipsade om i en annna tråd, helt klart värt. De har även gjort ett spel som heter Strategist, starka riskvibbar. -------------------------
|
nibbo | 00:50 - 17:e Augusti 2007 | Post #13 | |
Administratör Inlägg: 446 Skicka PM |
Ok! Nu styr vi upp nån blinkenlightsturnering! Jag funderar på att hosta en server. Kanske kan bli en blinkenlights server? ------------------------- Ja! Det är en ,,KTA pungsvansknapp på min avatar! |
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Mjukvara -> Teewars!
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2024-12-22 09:01
Vecka: 51
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.