Forum: Nya spel på gång

Forum huvudsida -> Mjukvara -> Nya spel på gång

Sidor: 1

Till botten

Independence 13:10 - 19:e Maj 2007 | Post #1
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Här kommer en tråd där man kan beundra diverse nya olika spel som är på väg att komma ut. Jag tänkte börja med att tipsa om lite nyheter om Starcraft 2, det finns nu en massa screenshots och en (eller flera?) videos av spelet: http://pc.ign.com/articles/788/788627p1.html

Det ser ju läskigt bra ut, titta på den här t ex:
http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/790/790131/starcraft-2-20070519000454013.jpg

Riktigt cooltSmiley

Edit1:
Det finns två videos på blizzard.com också, men man ska tydligen köra något windowsprogram för att ladda ner demSmiley
Verkar funka i wine utan problem dock, ser ut som någon slags torrentklient. Undrar varför dom inte bara kan länka till en vanlig torrent istället för att köra något specialjox, det var lite dumt.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!



Senast redigerad 13:40 - 19:e Maj 2007


Dread 15:47 - 19:e Maj 2007 | Post #2
Medlem
Inlägg: 135


Skicka PM
dem använder Blizzard downloader, tekniskt sätt så är det en torrent, med inbyggt klient, på ett ungefärSmiley gnällde om det nyss på ett annat forum faktiskt, kan skriva som jag skrev där: "Kan föreställa mig det, Blizzard stämda för medhjälp till brott mot upphovsrättslagen"

sen är officiella hemsidan uppe för den som vill titta närmre: www.starcraft2.com man kan tanka hem trailers, lite wallpapers got om conceptart. Måste nog sätta mig och spela igenom kampanjerna igen någon dag i framtiden innan sc2 släpps.

-------------------------
c++



HärJ 16:44 - 19:e Maj 2007 | Post #3
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
jag ser fram mot duke nukem forever. Senaste screenshoten man såg från det verkade lovande.
Skämt åt sido, starcraft 2 verkar vara tämligen roligt. Kanske kan charma även migSmiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Hetzz 16:46 - 19:e Maj 2007 | Post #4
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
*dregel*

det ser riktigt fint utSmiley


ett tips som jag fick av en vän häromdagen är nästa spel i falloutserien. Har personligen inte kollat in det nått vidare men de tidigare spelen har av min erfarenhet mottagits väl av spelarna.

http://fallout.bethsoft.com/

edit: vafalls varför står det beta uppe till vänster?

-------------------------



Senast redigerad 16:47 - 19:e Maj 2007


ozamosi 17:30 - 19:e Maj 2007 | Post #5
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
    Citat av HärJ:
jag ser fram mot duke nukem forever. Senaste screenshoten man såg från det verkade lovande.
Skämt åt sido, starcraft 2 verkar vara tämligen roligt. Kanske kan charma även migSmiley

Själv väntar jag på SporeSmiley

-------------------------
Ljusblå



Hetzz 21:06 - 19:e Maj 2007 | Post #6
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
    Citat av ozamosi:
    Citat av HärJ:
jag ser fram mot duke nukem forever. Senaste screenshoten man såg från det verkade lovande.
Skämt åt sido, starcraft 2 verkar vara tämligen roligt. Kanske kan charma även migSmiley

Själv väntar jag på SporeSmiley


skulle inte spore ha kommit i höstas? Har de släppt någon ny info efter den där långa filmen? ( http://video.google.com/videoplay?docid=8372603330420559198 )

Hade glömt det spelet helt, får hoppas det kommer snarast.

-------------------------





ozamosi 21:11 - 19:e Maj 2007 | Post #7
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Höstas? Var det inte en tidigare höst?

Jodå, de släpper info varje gång de närmar sig sin deadline och berättar att det kommer bli mer försenat.

-------------------------
Ljusblå



Dread 21:15 - 19:e Maj 2007 | Post #8
Medlem
Inlägg: 135


Skicka PM
,,r det bara jag som har svårt att se potentialen i det spelet?

-------------------------
c++



Hetzz 14:27 - 20:e Maj 2007 | Post #9
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
i spore?

om de verkligen lyckas att göra det som de försöker få det att verka, då kan det bli riktigt nice. Men som vanligt är det nog nått som förstör allt. Men det känns inte unikt just för det speletSmiley

-------------------------





FunkyChicken 17:35 - 20:e Maj 2007 | Post #10
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
    Citat av Hetzz:
*dregel*
ett tips som jag fick av en vän häromdagen är nästa spel i falloutserien. Har personligen inte kollat in det nått vidare men de tidigare spelen har av min erfarenhet mottagits väl av spelarna.


Eh, fallout 3 har man också väntat på ett tag, ja, tror det började utvecklas kring -98 eller så. Sen gick ju interplay i konkurs...
Har spelat ettan och tactics, tvåan var så tråkigt buggig att jag aldrig orkade spela klart det. Fallotspelen är faktiskt några av de få spel jag brytt mig om, så trean längtas efter!




Hetzz 22:20 - 20:e Maj 2007 | Post #11
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
    Citat av FunkyChicken:
    Citat av Hetzz:
*dregel*
ett tips som jag fick av en vän häromdagen är nästa spel i falloutserien. Har personligen inte kollat in det nått vidare men de tidigare spelen har av min erfarenhet mottagits väl av spelarna.


Eh, fallout 3 har man också väntat på ett tag, ja, tror det började utvecklas kring -98 eller så. Sen gick ju interplay i konkurs...
Har spelat ettan och tactics, tvåan var så tråkigt buggig att jag aldrig orkade spela klart det. Fallotspelen är faktiskt några av de få spel jag brytt mig om, så trean längtas efter!



som jag förstått det så är ju detta nära på att släppas, typ datum o saker utsatta.

-------------------------





Sidor: 1

Forum huvudsida -> Mjukvara -> Nya spel på gång
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen