Forum: Installera sataII hårddisk?

Forum huvudsida -> Hårdvara -> Installera sataII hårddisk?

Sidor: 1

Till botten

Dread 21:21 - 11:a Maj 2007 | Post #1
Medlem
Inlägg: 135


Skicka PM
Nu har jag köpt mig en hårddisk, kopplat in den via sataII, windows säger att den har installerat den nya maskinvaran, på enhets hanteraren så finns det en SM-busstyrenhet med frågetecken som jag utgår är hårdisken som jag kopplade in. sen nu tog jag lägg till maskinvara, men eftersom den redan vart installerad så kom det upp en lista med redan installerade maskinvaror. Så markerade jag den datorkomponenten, så står det "Den här enhetens drivrutiner är inte installerade. (Kod 28)". Och windows hittar inga drivrutiner (ovanligt? nej), men hur löser jag detta?

-------------------------
c++



jockepockee 21:47 - 11:a Maj 2007 | Post #2
Medlem
Inlägg: 192


Skicka PM
eftersom de lät som att du inte var säker så frågar jag:
fanns busstyrenheten innan du kopplade in disken?

EDIT:

och en sak till, har du partitionerat disken?

-------------------------



Senast redigerad 21:50 - 11:a Maj 2007


Dread 22:45 - 11:a Maj 2007 | Post #3
Medlem
Inlägg: 135


Skicka PM
jag tror inte den fanns innan, men är inte alldeles säker tyvärr, ska testa koppla ur hårdisken och avinstallera, hittar den ingen isf så är det ju hårdisken den har hittat. som heter busstyrenhet. ljust nu sitter den där den sitter och "knäpper" och ger i från sig ett pip ljud ibland, börjar undra ifall den inte är trasig... vilket skulle göra mig jäkligt förbannad!

-------------------------
c++



Independence 22:53 - 11:a Maj 2007 | Post #4
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Kom det inte någon CD med drivrutiner till?

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Dread 23:02 - 11:a Maj 2007 | Post #5
Medlem
Inlägg: 135


Skicka PM
nej, ingen skivaSmiley
Fast tydligen så hittar datorn en ny maskinvara, dvs SM-busstyrenheten, trots att hårdisken inte är ikopplad, märkligt nog... så nu är jag nyfiken på vad det är som jag inte installeratSmiley det enda jag gjorde var att koppla ur floppydisken, som inte var installerad, slad mellan moderkort och floppy, viss, men ingen ström försörjning, tyckte inte det var lönt då jag inte har några planer på att använda den...
satte in hårdisken kopplade in den med ny inköpt sata kabel, och strömkabel... så verkar som om datorn inte hittar hårddisken allts. ,,r nog trasig isf...

glömde säga att om jag inte har (nya) hårdisken i kopplad, så startar datorn typ på max 30 sekunder kanske, antagligen mindre. Men om jag kopplar in den så fastnar den vid ett tillfälle under uppstartningen, dvs då man ska trycka del, för att komma in i biosen, och på några andra ställen också, följden blir att det kanske tar 2min att starta datorn och komma in i windows Smiley

-------------------------
c++

Senast redigerad 23:05 - 11:a Maj 2007


Dread 00:53 - 12:a Maj 2007 | Post #6
Medlem
Inlägg: 135


Skicka PM
,,r ganska säker på att hårddisken är trasig nu.... oturligt för mig så bor jag ca 2 timmars bilfärd (om inte mer) från stället där jag köpte det idag... så dröjer nog ett tag innan jag kan få farsan och åka dit å få en ny, tyvärrSmiley
ajja får testa mer imorgon bitti.

-------------------------
c++



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Hårdvara -> Installera sataII hårddisk?
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen