Forum huvudsida -> Programmering -> Javakompilator?
Sidor: 1
Algon_Rithm | 11:43 - 14:e April 2005 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 4 Skicka PM |
Jag har sökt till spelutveckling på SU till HT där jag om jag kommer in ska läsa java. Jag tänkte förbereda mig lite men vet ingenting om varken språket eller kompilatorerna. Har bara kodat C++. Några tips om javakompilatorer, billiga som dyra, vore smutt. ------------------------- Ingen signatur! |
Heffaklumpen | 13:37 - 14:e April 2005 | Post #2 | |
Medlem Inlägg: 12 Skicka PM |
bara att plocka hem sdk från sun.com. Innehåller kompilator och allt. Vill du ha något att skriva koden i rekomenderar jag gedit eller anjuta, ingen av dem finns fö till windows. Möjligt att det finns någon editor hos sun också, men den är nog inte gratis. Hur bra den är vet jag inte. Sen finns det ju även eclipse, som är en editor. Den är rätt ok faktiskt. Och gratis ------------------------- "Oh, I'm so depressed" -Marvin |
Independence | 19:25 - 14:e April 2005 | Post #3 | |
Administratör Inlägg: 1800 Skicka PM |
Jag kör på NetBeans, den är mycket trevlig i mitt tycke. Finns på netbeans.org Det är en IDE alltså, ingen kompilator. ------------------------- Vi är riddarna som säger fiskbulle! |
Algon_Rithm | 14:12 - 15:e April 2005 | Post #4 | |
Medlem Inlägg: 4 Skicka PM |
Jag tackar så mycket för tipsen. ------------------------- Ingen signatur! |
xevz | 18:12 - 15:e April 2005 | Post #5 | |
Medlem Inlägg: 35 Skicka PM |
Själv kör jag på SUNs standardkompilator och kodar med Vim. ------------------------- Svorak + TypeMatrix Ez-Reach 2030 = GULD! |
HärJ | 21:08 - 15:e April 2005 | Post #6 | |
Moderator Inlägg: 1198 Skicka PM |
det ska va vi men det låter la vettigt att använda standard kompilator lr?? kostar den pengar är det inte värt det ------------------------- Tänk om jag vore en skalärprodukt! |
Martin Krisell | 19:54 - 24:e April 2005 | Post #7 | |
Medlem Inlägg: 7 Skicka PM |
Har ingen aning om varför det blev två meddelanden. Skickade inte två, eller skickas ett meddelande trots att man väljer Förhandsgranska? (Skumt, ändrar jag ett ändras båda... Det som stod var att NetBeans var bra, har inbyggd Server för JSP, mobiltelefonemulator och en massa till.) ------------------------- Ingen signatur! Senast redigerad 21:19 - 24:e April 2005 |
ozamosi | 21:23 - 24:e April 2005 | Post #8 | |
Administratör Inlägg: 1129 Skicka PM |
Martin Krisell: det är en känd bugg på forumet att alla som har mer än en avatar uppladdad får två poster. Tar du bort den ena så blir det nog bara ett meddelande. ------------------------- Ljusblå |
Martin Krisell | 21:29 - 24:e April 2005 | Post #9 | |
Medlem Inlägg: 7 Skicka PM |
Aha, trodde att den första försvann när jag laddade upp den andra. Tack. ------------------------- Ingen signatur! |
NetMackan | 15:36 - 30:e April 2005 | Post #10 | |
Medlem Inlägg: 2 Skicka PM |
Eclipse är helt klart den mest kraftfulla platformen för utveckling av Java jag använt. Finns även plugin för utveckling av program/spel till mobilen: EclipseME. Det enda jag saknar (men det finns säkert nått plugin för det med) är något bra stöd för grafiska program som använder Swing. Sun Forte for Java Community Edition och öven NetBeans är trevliga att använda när man gör mer traditionella program med fönster och dialogrutor etc. ------------------------- /*Markus*/ | www.markuspage.com | www.wordtrainer.net |
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Programmering -> Javakompilator?
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2024-12-22 20:12
Vecka: 51
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.