Forum: öppna exe fil i java?!

Forum huvudsida -> Programmering -> öppna exe fil i java?!

Sidor: 1

Till botten

Mulven 23:00 - 11:a April 2007 | Post #1
Medlem
Inlägg: 10


Skicka PM
Jag har letat och letat men jag förstår inte hur man gör. Det är tänkt att jag ska öppna ett program t.ex. word, när jag trycker på en knapp. Hur ska jag egentligen skriva?
MVH Micke




Independence 23:20 - 11:a April 2007 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Hittade följande exemel via Google:

  1.  
  2. Process p = Runtime.getRuntime().exec("c:\minfil.exe");
  3. p.waitFor();


Bara byta ut sökvägen mot den till word eller vad du nu vill starta så borde det nog fungera.
Som jag förstår det kan du ta bort waitFor om du inte vill pausa körningen tills det externa kommandot är klart utan istället fortsätta köra asynkront.
Lite mer info: http://mindprod.com/jgloss/exec.html

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Nissebosselasse 23:25 - 11:a April 2007 | Post #3
Medlem
Inlägg: 490


Skicka PM
Jag letade lite, och hittade exec på följande sida (Javas online API-dokumentation för övrigt):
http://java.sun.com/j2se/1.4.2/docs/api/java/lang/Runtime.html
Har inte provat det dock.

Med tanke på hur du formulerat din fråga misstänker jag att det är till ett skolarbete?

EDIT: var lite för seg med svaret...Smiley

-------------------------
http://pushingcows.se
Gula Nallen

Senast redigerad 23:26 - 11:a April 2007


Mulven 01:05 - 12:a April 2007 | Post #4
Medlem
Inlägg: 10


Skicka PM
Tack för svaren men det fungerade inte ändå. STod något om IOException som behövdes, har glömt hur man skriver för att lägga in det, men det är inte ett skolarbete. Ville bara se vad man kan gör för skoj med grafiska komponenter eftersom vi nu börjat med det i skolan. Så det stämde till viss del.


Senast redigerad 01:11 - 12:a April 2007


ozamosi 01:29 - 12:a April 2007 | Post #5
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Varför tror folk att man får bättre hjälp genom att fråga någon som inte vet vad ni håller på med, inte känner till hela uppgiften, inte vet vad ni har gått igenom, och så vidare och så vidare, än det är att fråga en klasskamrat, eller *gasp* läraren, som får BETALT för att hjälpa till, och som får Sparken om inte eleverna förstår?

</rant>

-------------------------
Ljusblå

Senast redigerad 01:29 - 12:a April 2007


Mulven 10:33 - 12:a April 2007 | Post #6
Medlem
Inlägg: 10


Skicka PM
    Citat av ozamosi:
Varför tror folk att man får bättre hjälp genom att fråga någon som inte vet vad ni håller på med, inte känner till hela uppgiften, inte vet vad ni har gått igenom, och så vidare och så vidare, än det är att fråga en klasskamrat, eller *gasp* läraren, som får BETALT för att hjälpa till, och som får Sparken om inte eleverna förstår?

</rant>


Jag vet inte hur du har det med din skola men vi har iaf lov just nu och därför tänkte jag fråga någon här istället.




Sidor: 1

Forum huvudsida -> Programmering -> öppna exe fil i java?!
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen