Forum: Planet Lysator

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Planet Lysator

Sidor: 1

Till botten

ozamosi 00:25 - 20:e Mars 2007 | Post #1
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM

Idag behövde jag göra Ada-labbar. Följdaktligen har jag ett nytt projekt att presentera.

“Det verkar som om dagens ungdomar kommunicerar med varandra med hjälp av bloggar”

Det är jobbigt att hitta alla bloggande lysiter, att hitta deras bloggar, och att sedan komma ihåg adressen till dem efteråt. I eftermiddags satt jag och derfian på irc och funderade på om inte lysator borde ha en planet, som samlar alla lysiters bloggar så man slipper leta.

En planet är alltså ett program som aggregerar bloggar, och syndikerar dem vidare (på svenska: tar bloggar, samlar ihop dem, och visar dem), vanligtvis tillhörande folk enligt ett speciellt tema. De första planeterna var Planet Gnome och Planet Debian, som alltså innehåller Gnome- resp Debianutvecklares bloggar. I det här fallet är temat alltså lysiter.

Efter en kvälls hackande på temat börjar det nu gå så pass långt att det börjar bli dags att presentera Planet Lysator. Del två, efter att planeten är skapad, är såklart att hitta alla bloggande lysiter och få in dem på planeten. Vi tänker dock vänta på att folk ger oss tillstånd innan vi lägger till någon, så se till att alla bloggande lysiter ger mig adressen till deras blogg och/eller säger att det är ok att jag lägger till deras blogg.



-------------------------
Ljusblå



ozamosi 00:42 - 20:e Mars 2007 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Vilket gulligt blinkenspam det blir när två blinkenlightslysiter gör samma sakSmiley

-------------------------
Ljusblå



Independence 01:13 - 20:e Mars 2007 | Post #3
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
"blinkenlightslysiter" - vilket fint ordSmiley

Lysator är alltså datorföreningen på Linköpings universitet för alla som inte är så insattaSmiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!



Senast redigerad 01:14 - 20:e Mars 2007


Sidor: 1

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Planet Lysator
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen