Forum: Artikel som beskriver klasser i C++

Forum huvudsida -> Programmering -> Artikel som beskriver klasser i C++

Sidor: 1

Till botten

Slash 21:10 - 15:e Mars 2007 | Post #1
Medlem
Inlägg: 141


Skicka PM
Jag har kollat runt lite bland artiklarna i arkivet men inte sett någon artikel om klasser och objektorientering i C++. Om det finns uttryckligt intresse för en artikel om klasser så skulle jag kunna skriva något.

Artikeln skulle isåfall kunna handla om klasser, publikt arv, inkapsling, virtuella metoder, operatoröverlagring och abstrakta klasser. Kanske även lite sådant vid sidan om, såsom hur man arbetar med namespaces, uppdelning flera filer, enums och liknande.

Det är kanske inte tänkt att bli en jätteomfattande artikel, men en introduktion till klasser i alla fall. Förslag och synpunkter är välkomna i denna tråd!

-------------------------
Ingen sigantur!



Independence 11:21 - 16:e Mars 2007 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Det låter toppen tycker jag!
En lite förberedande del med snabbrepetition av structs, indelning i filer och sådant där som du sa låter också som det skulle komma väl till pass.
Börja lite och se vart du kommer, virtuella metoder och operatoröverlagring behöver du ju inte ta med en gång menar jag Smiley
Ett tips kan ju vara att försöka skriva ner vad du vill ha i varje del och försöka få lite struktur på det, planera in i vilken ordning och så det ska vara. Och sedan bara sitta ner och skriva det när du planerat klart Smiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Slash 17:46 - 17:e Mars 2007 | Post #3
Medlem
Inlägg: 141


Skicka PM
Vad braSmiley. Jag har börjat skriva ihop ett första utkast. Det måste skrivas klart och gås igenom efter konstigheter, men hoppas att den ska vara klar inom den närmaste framtiden i alla fallSmiley

-------------------------
Ingen sigantur!



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Programmering -> Artikel som beskriver klasser i C++
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen