Forum: Nya medlemmar

Forum huvudsida -> Övrigt -> Nya medlemmar

Sidor: 1 2 3 4

Till botten

nibbo 23:25 - 10:e December 2007 | Post #51
Administratör
Inlägg: 446


Skicka PM
Ska vi ha en såndär "GRATTIS! Du är medlem nummer 1000!!! Klicka H,,R för att ta emot ditt pris" Då ellerSmiley

-------------------------
Ja! Det är en ,,KTA pungsvansknapp på min avatar!



Hetzz 23:34 - 10:e December 2007 | Post #52
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
    Citat av nibbo:
    Citat av Hetzz:
    Citat av nibbo:
    Citat av Anden:
det var jue skönt och veta att man var välkomenSmiley kommer in på eran irc någon dag me:)

det gör du rätt i! Det är där det händer. ozamosi och indy bråkar om något mest på skoj, tobbez brukar hänga på och komma med kommentarer som snabbt döda diskussionen. Då brukar vi börja spekulera om jordens undergång samt kasta saker på varandra. Fasting är den självutnämnda guden som tillbes. Herj uppfinner ibland djur under tiden som vi dricker mate. Många är inte nämnda, men inte glömda för det. Välkommen till familjen. Vi talar inte om windows vid matbordet!



Smiley

När jag skrev texten hade jag ingen direkt idé om vad du gjorde på ircen, utöver att diskutera saker. Men jag har kommit på det nuSmiley
Hetzz, kamelonten i familjen, ena dagen sitter han och pillar i linux och har sig medans han andra dagen spelar wow tills ögonen blöder. (inte riktigt kanske, men du började spela wow ett tag välSmiley )


något åt det hållet ja. Fast jag har lagt ner nästan all sorts spelande då min dator inte vill att det ska funka i linux och jag har inte låtit windows röra min dator på ett par månader.

-------------------------





lkpganders 19:27 - 28:e Mars 2008 | Post #53
Medlem
Inlägg: 1


Skicka PM
Tja jag är ny här Smiley Jag har kollat igenom C++ nybörjar guiderna och nu hade ja tänkt börja med guiden "Grafik med SDL" med då måste ja ladda ner Microsoft Visual Studio, har 0,25 bredband så kommer gå ganska segt hehe. Men vilken veration av Microsoft Visual Studio ska man ladda ner och var ifrån?Smiley




FunkyChicken 20:35 - 28:e Mars 2008 | Post #54
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
Du behöver inte nödvändigtvis visual studio, men det kanske är lättast så då den gås igenom i guiden. Express edition är gratis och finns att ladda ner från microsoft.com.




ErreTheOne 22:21 - 14:e Juli 2008 | Post #55
Medlem
Inlägg: 2


Skicka PM
Då var man medlem på yttligare en sidaSmiley hoppas att jag kommer trivas.

-------------------------
Veni, Vidi, Dormire - Jag Kom, Jag Såg, Jag Somnade



HärJ 22:26 - 14:e Juli 2008 | Post #56
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
välkommen!
Ta en stol och sätt dig i soffan. Hoppas din vistelse kommer bli av belåtenhetSmiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Slash 23:27 - 14:e Juli 2008 | Post #57
Medlem
Inlägg: 141


Skicka PM
Välkommen Erre, alltid trevligt med lite nya ansiktenSmiley

-------------------------
Ingen sigantur!



ErreTheOne 14:31 - 15:e Juli 2008 | Post #58
Medlem
Inlägg: 2


Skicka PM
Tackar:) Nu ska jag försöka lära mej C++. Det är inte lika svårt som det verkar, va?Smiley

-------------------------
Veni, Vidi, Dormire - Jag Kom, Jag Såg, Jag Somnade

Senast redigerad 18:48 - 15:e Juli 2008


Lasp 17:18 - 9:e Augusti 2008 | Post #59
Medlem
Inlägg: 1


Skicka PM
Va bra, att man skall ge sig tillkänna när man kommer hit.
Jag vet inte mina avsikter, men har programmerat i många, många år. Kanske var det någon slags assembler från början, en lång tid med Basic i ABC datorerna, lite andra språk på vägen till det mer Visuella. Gillar databaser och massor med data. ,,r nyfiken på vad man använda för att skissa fram en idé, så att den är delbar med andra.
Vi hade under period på nittiotalet något som jag kallade "Smarties" en sorts bilder som visade hur vi hade tänkt att ta hand om inmatad data. Vad rekomenderas idag då?




lalja 08:14 - 28:e Augusti 2008 | Post #60
Medlem
Inlägg: 49


Skicka PM
    Citat av ErreTheOne:
Då var man medlem på yttligare en sidaSmiley hoppas att jag kommer trivas.

Välkommen till BL! Hoppas du skall trivas!

-------------------------
MVH Lalja C++



gustengroda 14:40 - 6:e September 2008 | Post #61
Medlem
Inlägg: 1


Skicka PM
Hej Hopp!

Jag tänkte skapa en sida för ett fotbollsspel med användarregister och tabeller så att man kan skriva in sina resultat online. Vill prova att skapa något eget.

Ni kan kolla in min blogg på http://allsvenskanpes.blogg.se




Erik 21:37 - 13:e November 2008 | Post #62
Medlem
Inlägg: 4


Skicka PM
Hej hej! Jag är ganska ny här !




honar_19 12:00 - 11:a December 2008 | Post #63
Medlem
Inlägg: 1


Skicka PM
Hej allihppa
Jag är ny och vill bli en av den här underbara sajten.
MVH
Honar




add 19:30 - 12:a December 2008 | Post #64
Medlem
Inlägg: 81


Skicka PM
Välkommna skall ni vara :-)

-------------------------

Du misslyckas bara för att du ger upp, ge inte upp bara.
Som man brukar säga "Defeat is a state of mind" // NetNinja





IronMaidenFreak 23:09 - 12:a December 2008 | Post #65
Medlem
Inlägg: 10


Skicka PM
Välkommna. ^^




alextsx 13:19 - 8:e April 2009 | Post #66
Medlem
Inlägg: 2


Skicka PM
Verkar vara ett tag sen någon skrev här men...

Hej, hej!
Den här underbara sidan har hjälpt mig att lära mig programmera C++. Kände mig då tvungen att gå med till slut. Hoppas att ni är snälla! (a)





alextsx 13:51 - 8:e April 2009 | Post #67
Medlem
Inlägg: 2


Skicka PM





HärJ 15:10 - 8:e April 2009 | Post #68
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
    Citat av alextsx:
Hoppas att ni är snälla! (a)

bara på helgfria söndagarSmiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



suiperwaffle 19:42 - 15:e April 2009 | Post #69
Medlem
Inlägg: 4


Skicka PM
Hej.Smiley
trevlig hemsida.




add 19:52 - 15:e April 2009 | Post #70
Medlem
Inlägg: 81


Skicka PM
    Citat av suiperwaffle:
Hej.Smiley
trevlig hemsida.

Välkommen till BlinkenLights :-)

-------------------------

Du misslyckas bara för att du ger upp, ge inte upp bara.
Som man brukar säga "Defeat is a state of mind" // NetNinja





Dividend 15:32 - 29:e Maj 2009 | Post #71
Medlem
Inlägg: 4


Skicka PM
TJena! Ny medlem sedan nyss.Smiley

Har (hobby)-programmerat sedan jag var 9-10 år men bytat språk så ofta att jag inte är särskilt bra på nåtSmiley

Sysslar just nu med windowsapplikationer i c++, mm mm

/Per




c0nsiderate 05:26 - 9:e Juni 2009 | Post #72
Medlem
Inlägg: 1


Skicka PM
Hej alla glada.

,,r en gammal räv som snart fyller 36 och har haft datorer som intresse sedan C64-tiden Smiley

Tyvärr kom intresset för system/linux/programmering på tok försent och började studera på högskola förra året, It-programmet med programmering som inriktning.

Jag är klar med grundkurserna för html/css/php och javascript. ,,r inte direkt så intresserad av att jobba eller hacka html men själva programmeringen är väldigt kul.

Under sommaren tänkte jag ta upp mina ringrostiga (små) kunskaper om linux och installera Debian på en blivande Netbook, måste ju ha något och göra i sommar Smiley

Har även köpt en bok om cgi-programmering med Perl, tänkte lära mig grundera och förstå skillnaden mellan php och perl.

Till hösten börjar java-kurserna, ska läsa java i ett helt år och just nu känns det som om jag är den enda personen på hela klotet som längtar till hösten Smiley

Hur som helst så ser jag fram mot att träffa likasinnade här och byta kunskaper om lite hacking (läs som datakunnig programmerare) osv.




Tutorial55 07:16 - 9:e Juni 2009 | Post #73
Medlem
Inlägg: 2


Skicka PM
Hej Hej




iNoX 21:12 - 10:e Juni 2009 | Post #74
Medlem
Inlägg: 2


Skicka PM
Hej, JAG FINNS!!!!!!!!Smiley




FunkyChicken 20:10 - 11:a Juni 2009 | Post #75
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
    Citat av c0nsiderate:
Hej alla glada.

,,r en gammal räv som snart fyller 36 och har haft datorer som intresse sedan C64-tiden Smiley

Tyvärr kom intresset för system/linux/programmering på tok försent och började studera på högskola förra året, It-programmet med programmering som inriktning.

Jag är klar med grundkurserna för html/css/php och javascript. ,,r inte direkt så intresserad av att jobba eller hacka html men själva programmeringen är väldigt kul.

Under sommaren tänkte jag ta upp mina ringrostiga (små) kunskaper om linux och installera Debian på en blivande Netbook, måste ju ha något och göra i sommar Smiley

Har även köpt en bok om cgi-programmering med Perl, tänkte lära mig grundera och förstå skillnaden mellan php och perl.

Till hösten börjar java-kurserna, ska läsa java i ett helt år och just nu känns det som om jag är den enda personen på hela klotet som längtar till hösten Smiley

Hur som helst så ser jag fram mot att träffa likasinnade här och byta kunskaper om lite hacking (läs som datakunnig programmerare) osv.



Då har vi ju två nya medlemmar som ska lära sig knacka java till hösten =)




Sidor: 1 2 3 4

Forum huvudsida -> Övrigt -> Nya medlemmar
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen