Forum: Last.fm

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Last.fm

Sidor: 1

Till botten

HärJ 23:47 - 25:e April 2006 | Post #1
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
Nu har det hänt. Jag är medlem på Last.fm och det känns än så länge lite ovant. Blev inspererad som tusan när datasektionen på vår skola(Berzan) började använda last.fm som webbradio efter en disk-krash.
Nu har jag iaf fått igång AudioScrobbler. Det ska bli kul att se vad jag lyssnar på egentligen Smiley
Något som jag inte fått igång är deras egen mediaspelare. Den klagar över att ett bibliotek som finns inte finns. Det är lite förvirrande.

Nu är det bara att vänta och se hur dålig musiksmak jag har Smiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Independence 13:52 - 26:e April 2006 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Det finns en Blinkenlights-grupp du kan joina om du vill Smiley

Edit: Aha, du hade visst redan ansökt om medlemskap, jag godkände dig nu.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!



Senast redigerad 13:53 - 26:e April 2006


HärJ 22:04 - 26:e April 2006 | Post #3
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
    Citat av Independence:
Det finns en Blinkenlights-grupp du kan joina om du vill Smiley

Edit: Aha, du hade visst redan ansökt om medlemskap, jag godkände dig nu.

Var det andra jag gjorde efter att jag blev medlem. Först installerade jag AudioScrobbler Smiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Celeron 16:54 - 27:e April 2006 | Post #4
Medlem
Inlägg: 418


Skicka PM
Last fm var ju väldigt bra! Bra tips, tyvärr får jag det inte att funka i Linux. Jag har testat med deras program, men det står bara "lastfm är inte ett registrerat protokoll." Jag har också testat och installera AudioScrobbler till XMMS, men jag förstår inte hur jag ska använda det. Kan någon hjälpa mig?

-------------------------
Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/



Independence 17:40 - 27:e April 2006 | Post #5
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Audioscrobbler till XMMS och andra mediaspelare fungerar bara som så att den skickar in den musiken man lyssnar på till deras databas så får man rekommendationer om musik som passar ens musikstil. Det är bara knappa in användarnamn och lösenord så fixar sig resten automatiskt.
Problemet med deras spelare förstår jag inte riktigt, kanske har nått med OSS och sånt att göra (endast en ljudkälla åt gången).

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Celeron 19:36 - 27:e April 2006 | Post #6
Medlem
Inlägg: 418


Skicka PM
Har ansökt till Blinkenlights gruppen nu. Heter ENatanael. Ska testa lite mer med Linux senare.

-------------------------
Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Last.fm
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen