Forum: Projekt på Blinkenlights

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Nyheter -> Projekt på Blinkenlights

Sidor: 1

Till botten

FunkyChicken 23:31 - 6:e Mars 2006 | Post #1
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
Godkväll!
Jag satt just och kollade in de två projekt som för tillfället är aktiva på Blinkenlights, och det tycker jag att ni andra också kan göra (här)!

Mest information på sin wiki har Swecwars som är "ett simpelt top-down RTS med fokus på strider". De är precis i början på sitt projekt och söker såvitt jag förstår mer eller mindre kompetenta människor inom alla möjliga områden, så det är fritt fram att haka på om man har en massa kreativitet man inte vet hur man ska få utlopp för... eller nåt.
Det verkar vara en brokig men hygglig samling folk med varierande kunskaper som går in för att skapa ett roligt och lärorikt projekt. Jättebra, om ni frågar mig.
Utvecklingen har satt fart men hittils har man tydligen inte producerat mycket mer än ett fönster med en ninja, vilket iofs låter tufft. Det planeras i alla fall för fullt på deras och jag luskade dessutom upp lite tuff [URL=http://img138.imageshack.us/img138/5986/plan012ek.jpg]concept art. Jag önskar SwecWars all lycka i fortsättning, och väntar med spänning på spelbara demos...

Sedan har vi ett också ett gäng som jobbar med något de kallar för TurtleMediaCenter, som ska användas för att skapa mjukvara för HTPC. De har tyvärr inte så mycket information på sin wiki, men några tickets i trac-systemet ger en liten inblick i projektet. Det ser spännande ut och jag hoppas vi kan återkomma med mer information om deras projekt nån annan gång.

Driver du ett projekt och vill ha tillgång till en egen wiki, repository, tickets & roadmap via subversion och trac? Kontakta då Independence!




Sidor: 1

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Nyheter -> Projekt på Blinkenlights
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen