Forum: Uppdateringar

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Nyheter -> Uppdateringar

Sidor: 1

Till botten

Independence 10:56 - 25:e September 2005 | Post #1
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Jag har suttit och knåpat på en större samling uppdateringar de senaste dagarna, och idag har jag lagt in dem här på huvudsidan. Den största förändringen är nog wikin som har blivit helt utbytt. Jag har byggt en egen wiki eftersom den gamla var så dåligt integrerad och hamnade lite utanför den vanliga sidan. Nu när den är helt integrerad hoppas jag att fler kommer att använda den. Den nya wikin använder dessutom samma scriptspråk (BBCode) som resten av sidan vilket kanske gör den lite enklare att använda.
De andra uppdateringarna är en radda buggfixar och tillsnyggningar för det mesta, bland annat paging i bloggar, avatar i PM samt en liten genomgång under informationssidorna.
Hittar ni några buggar är jag som vanligt glad om ni rapporterar in dem till mig så fort som möjligt.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





nibbo 11:03 - 25:e September 2005 | Post #2
Administratör
Inlägg: 446


Skicka PM
ahh! Fin! Men är den inte lite tom Smiley

-------------------------
Ja! Det är en ,,KTA pungsvansknapp på min avatar!



Independence 11:24 - 25:e September 2005 | Post #3
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Tja, meningen är ju att användarna ska fylla på den Smiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





ozamosi 14:39 - 25:e September 2005 | Post #4
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Jag tycker att wikin gör det väldigt uppenbart att blinkenlight bbcode saknar viss funktionallitet Smiley

T ex borde == Hej == kunna ge rubriker även här - det i princip standard att kunna göra så, och det går snabbare och är tydligare än [h2] Hej [ /h2] (escape:ning verkar vara trasigt, så jag skrev in ett mellanslag extra)
Ett annat exempel är listor. Med en "riktig" wiki skriver man i allmänhet
* Grej
* Grej igen
Hur mellanslagskänslig den är varierar självklart. På blinkenlights skriver man enligt informationen (än en gång ditsatta mellanslag)
[ list]
[ *] Grej
[ *] Grej igen
[ /list]
vilket är betydligt krångligare. Jag ser när jag skriver det här att det verkar fungera att bara skriva
[ *] Grej
[ *] Grej igen
,,r det medvetet, eller en bugg?

Det är super att wikin är integrerad, jag skulle bara önska att bbcode:en utökades Smiley

-------------------------
Ljusblå



HärJ 18:49 - 25:e September 2005 | Post #5
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
bara att börja skriva Smiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Nyheter -> Uppdateringar
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen