Forum: Dell säljer laptop med Linux förinstallerat

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Nyheter -> Dell säljer laptop med Linux förinstallerat

Sidor: 1

Till botten

Independence 00:28 - 18:e September 2005 | Post #1
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Dell kommer nu att börja sälja bärbara datorer med Mandiva Linux förinstallerat till Studenter. Datorn heter Latitude 110L och har en Pentium M processor och trådlöst internet bland annat. Detta är mycket roligt tycker jag då det mig veterligen inte funnits någon laptop att köpa utan Windows förinstallerat, vill man inte använda Windows är det alltid tråkigt att behöva lägga ut massor dyra pengar på det.
Ni kan läsa hela pressmeddelandet från Mandiva här.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





ozamosi 00:45 - 18:e September 2005 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Trevligt!

HP har tidigare sålt laptops med Ubuntu, men om man ville ha det var man tvungen att köpa datorn med FreeDOS, och sedan vänta en vecka eller två på att de skulle orka skicka Ubuntu-skivan, så det här är ju helt klart ett framsteg Smiley

-------------------------
Ljusblå



ErikHK 02:22 - 18:e September 2005 | Post #3
Medlem
Inlägg: 31


Skicka PM
Nu får man bara hoppas på att mjukvarujättar som Adobe, Autodesk, Macromedia etc får upp ögonen för Linux...

-------------------------





FunkyChicken 20:06 - 18:e September 2005 | Post #4
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
Har ju iofs funnits en del företag som sålt laptops med linux förinstallerat (inte på en lös skiva ett par veckor senare...) förut, men inte så stora som Dell kanske. Kul att utvecklingen går åt rätt håll....




tobbez 20:44 - 18:e September 2005 | Post #5
Medlem
Inlägg: 364


Skicka PM
dock hade man hoppats att det var någon annan distro det levererades med.




HärJ 23:14 - 18:e September 2005 | Post #6
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
oz vad är det för fel på FreeDOS?
FC jag kommer ihåg det oxå. tror att det var acer(eller vad de heter) som hade linux, men jag är inte säker.

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Nyheter -> Dell säljer laptop med Linux förinstallerat
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen