Forum: fortfarande problem med c++

Forum huvudsida -> Programmering -> fortfarande problem med c++

Sidor: 1

Till botten

sandra 15:01 - 5:e September 2005 | Post #1
Medlem
Inlägg: 5


Skicka PM
float runSimulation (int base, int nrOfRuns)
{
cout<<"runing sim"<<endl;
float price = 0,
average=0;
int

throws= 0;
for (int i = 0; i<nrOfRuns; i++}
{

throws=throwCoin();
price=base;
for(int j=0 ; j<throws ; j++)
price=price*base;
average=average+price;
}
average=average/nrOfRuns;
return average;
}



********************************************





for(a;b;c){
kod 1;
kod 2;
for(e;f;j)
kod 3;
kod 4;
}
kod5;
return..........;
}
som jag har uppfattat så är så här det går
a,b,kod1,kod2,e,f,kod3,j,f,kod3,j tills f ska inte gälla då hopar den till kod 4,sedan till första for satsen,c.



men när kommer den till kod 5 och retur......????? och var retureras till??är det till Float??????????

-------------------------
nyfiken



GeekRPG 15:54 - 5:e September 2005 | Post #2
Medlem
Inlägg: 29


Skicka PM

    float runSimulation (int base, int nrOfRuns)
{
cout<<"runing sim"<<endl;
float price = 0,
average=0;
int

throws= 0;
for (int i = 0; i<nrOfRuns; i++}
{

throws=throwCoin();
price=base;
for(int j=0 ; j<throws ; j++)
price=price*base;
average=average+price;
}
average=average/nrOfRuns;
return average;
}



********************************************





for(a;b;c){
kod 1;
kod 2;
for(e;f;j)
kod 3;
kod 4;
kod 5;
return..........;
}

Prova det

-------------------------
SPAM = "Stupid pointless annoying messege"



Celeron 16:43 - 5:e September 2005 | Post #3
Medlem
Inlägg: 418


Skicka PM
return betyder alltid att funktionen det står i avslutas och det som står efter return "skickas tillbaka" till den funktion som anropade funktionen:

#include <iostream>
using namespace std;

int CoolFunktion();

int main() {
int variabel=CoolFunktion();
cout << "variabel=" << variabel;
cin.get();
return 0;
}

int CoolFunktion() {
return 5;
}

Det som kommar att hända är att "variabel" blir 5 och det skrivs ut på skärmen.

-------------------------
Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/



Independence 19:26 - 5:e September 2005 | Post #4
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Jag tror att det blir mycket enklare om du faktiskt läser olika C++-guider och försöker förstå hur for-loopar fungerar där, istället för att låta folk förklara det hela på ett forum. Det kommer bli mycket enklare för dig att förstå då, och du kommer få bättre kunskap. Använd flera olika C++-guider om förklaringarna är svåra att förstå, olika guider förklarar på olika sätt.
Jag vill dock att du försöker sluta med att skapa trådar där du klistrar in ett helt program och undrar vad det gör, det är inget bra sätt att gå tillväga på och det finns chans att du blir bemött otrevligt (på grund utav flera anledningar som jag inte orkar förklara nu Smiley )

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Hetzz 00:38 - 6:e September 2005 | Post #5
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
plipp plopp cloetta som jag skulle sagt...eller skriva iaf


ot: det som independence sa stämmer ganska bra, men bli inte skrämd att fråga på forum. det är väldigt nyttigt och ofta finns det personer som suttit i en liknande sits. vi alla har ju vart nybörjare nån gång. jag är fortfarande nybörjare och tjatar jämt på nån som kan om jag inte förstår.

men det viktiga är att själv först försöka söka informationen, ett tips är ju google. en sökmotor jag antar att du knappast inte känner till. man kan hitta det mesta där men kanske inte alltid när man vill det.

jag önskar dig lycka till, kan tipsa om att det finns ett par schyssta guider här på sidan om c++. om du inte vill ge dig ut och leta guider på google.

slutligen som indy säger, det är kanske inte bästa sättet att gå till väga att paste:a hela applikationer och fråga efter hur en ganska grundläggande funktion fungerar.

for-loop gick vi igenom lektion 2-3 när vi hade progg A i skolan. det kanske ger dig en uppfattning om hur grundläggande det är.

over and out and may the pizza be with you.

-------------------------





Hetzz 00:38 - 6:e September 2005 | Post #6
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
plipp plopp cloetta som jag skulle sagt...eller skriva iaf


ot: det som independence sa stämmer ganska bra, men bli inte skrämd att fråga på forum. det är väldigt nyttigt och ofta finns det personer som suttit i en liknande sits. vi alla har ju vart nybörjare nån gång. jag är fortfarande nybörjare och tjatar jämt på nån som kan om jag inte förstår.

men det viktiga är att själv först försöka söka informationen, ett tips är ju google. en sökmotor jag antar att du knappast inte känner till. man kan hitta det mesta där men kanske inte alltid när man vill det.

jag önskar dig lycka till, kan tipsa om att det finns ett par schyssta guider här på sidan om c++. om du inte vill ge dig ut och leta guider på google.

slutligen som indy säger, det är kanske inte bästa sättet att gå till väga att paste:a hela applikationer och fråga efter hur en ganska grundläggande funktion fungerar.

for-loop gick vi igenom lektion 2-3 när vi hade progg A i skolan. det kanske ger dig en uppfattning om hur grundläggande det är.

over and out and may the pizza be with you.

-------------------------





GeekRPG 09:39 - 6:e September 2005 | Post #7
Medlem
Inlägg: 29


Skicka PM
Jag ska väl inte säga så mkt, jag är inget proffs själv Smiley

-------------------------
SPAM = "Stupid pointless annoying messege"



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Programmering -> fortfarande problem med c++
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen