Forum: RPG spel, :S

Forum huvudsida -> Programmering -> RPG spel, :S

Sidor: 1

Till botten

GeekRPG 18:37 - 1:a September 2005 | Post #1
Medlem
Inlägg: 29


Skicka PM
Jag vill koda ett eget spel.
I c++.
Men jag förstår inte riktigt grejjen.
Jag försöker koda, jag försöker följa guiderna, men det blir ALLTID nått error. Smiley

-------------------------
SPAM = "Stupid pointless annoying messege"



ozamosi 18:41 - 1:a September 2005 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Vad är det som blir fel? Vad är det du inte förstår?

-------------------------
Ljusblå



GeekRPG 20:20 - 5:e September 2005 | Post #3
Medlem
Inlägg: 29


Skicka PM
Förstår en hel del, men det blir typ 294928347 errors hela tiden Smiley


Men jag har lagt ner projektet nu, ska be Independence att hjälpa mig ^^

-------------------------
SPAM = "Stupid pointless annoying messege"



tobbez 20:30 - 5:e September 2005 | Post #4
Medlem
Inlägg: 364


Skicka PM
Det enda som hjälper är att gå igenom felen ett efter ett och rätta dem. Till slut finns inga kvar och då fungerar det Smiley Smiley




GeekRPG 20:45 - 5:e September 2005 | Post #5
Medlem
Inlägg: 29


Skicka PM
Jo hej ja, 58679587 fel som ska rättas?
Då kan ju du göra det åt mig Tobbe ^^

-------------------------
SPAM = "Stupid pointless annoying messege"



Independence 21:48 - 5:e September 2005 | Post #6
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Om du får 58679587 fel så beror de troligtvis på kanske 3 rader felaktig kod. Det kan bli väldigt många fel på väldigt lite felaktig kod ibland. Det är inte omöjligt att bli av med 58679587 st fel alltså Smiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





GeekRPG 21:54 - 5:e September 2005 | Post #7
Medlem
Inlägg: 29


Skicka PM
Hur som helst, projektet är nu mera nerlagt ^^

-------------------------
SPAM = "Stupid pointless annoying messege"



Hetzz 00:33 - 6:e September 2005 | Post #8
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
det mest klassiska är att man glömt nått i början och sen så blir det ett fel, och resten av de där 58679586 felen beror på att kompilator blir galen då det inte stämmer pga det första felet.

-------------------------





FunkyChicken 20:00 - 6:e September 2005 | Post #9
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
Det är ju fel som är Roligt (tm)! Därför .NET är så tråkigt... det bara fungerar Smiley




tobbez 21:21 - 6:e September 2005 | Post #10
Medlem
Inlägg: 364


Skicka PM
inte om man vill lägga till nya events (iaf inte i VS.NET 2005 beta2)




GeekRPG 22:34 - 6:e September 2005 | Post #11
Medlem
Inlägg: 29


Skicka PM
Inte roligt att rätta fel, tråkigaste som finns om det finns fel!!

-------------------------
SPAM = "Stupid pointless annoying messege"



FunkyChicken 20:20 - 7:e September 2005 | Post #12
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
tobbez: vad är problemet?




tobbez 08:37 - 8:e September 2005 | Post #13
Medlem
Inlägg: 364


Skicka PM
inget problem precis, men jag hittade inget smidigt sätt att lägga till events på




Electrode 19:14 - 8:e September 2005 | Post #14
Medlem
Inlägg: 19


Skicka PM
    Citat av GeekRPG:
Förstår en hel del, men det blir typ 294928347 errors hela tiden Smiley


Men jag har lagt ner projektet nu, ska be Independence att hjälpa mig ^^


Ska du försöka få en annan person att göra jobbet för dig? Verkar ju så. Lär dig c++. Ha det! Smiley

-------------------------
Ingen signatur!

Senast redigerad 19:15 - 8:e September 2005


FunkyChicken 20:49 - 8:e September 2005 | Post #15
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
lite offtopic men...
tobbez:
dim TobbezEvent as event
sedann RaiseEvent TobbezEvent
?




FunkyChicken 20:51 - 8:e September 2005 | Post #16
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
lite offtopic men...
tobbez:
dim TobbezEvent as event
sedann RaiseEvent TobbezEvent
?




pansarpung 17:03 - 11:a Oktober 2005 | Post #17
Medlem
Inlägg: 4


Skicka PM
Kan va bra att lära sig grunderna i c++ innan man börjar att fundera på att göra något spel i huvudtaget.

-------------------------
Kan programmera php, vb och snart java.



Burglar 23:30 - 19:e Oktober 2005 | Post #18
Medlem
Inlägg: 59


Skicka PM
    Citat av Hetzz:
det mest klassiska är att man glömt nått i början och sen så blir det ett fel, och resten av de där 58679586 felen beror på att kompilator blir galen då det inte stämmer pga det första felet.


Exakt! någon som har glömt semikolon efter en klass någon gång? hehe

-------------------------
,,hh signatur! jag är skeptisk!

Senast redigerad 23:30 - 19:e Oktober 2005


Celeron 08:02 - 20:e Oktober 2005 | Post #19
Medlem
Inlägg: 418


Skicka PM
    Citat av Burglar:

någon som har glömt semikolon efter en klass någon gång?

Många gånger!

-------------------------
Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/



SaNz 15:25 - 20:e Oktober 2005 | Post #20
Medlem
Inlägg: 77


Skicka PM
Har du gort spelet efter nybörjarguiden?
För i den koden kan det finnas många fel!
Kolla vad kompilatorn har att säga om raderna och sådant, så kan du kolla efterhand! Det kan vara något semikolon eller fel namn vid variabel!
Så det behöver inte vara så stora fel som man tror! Kort sagt Smiley

-------------------------
Det är helheten som räknas... Så skit inte i hälften!

Senast redigerad 15:26 - 20:e Oktober 2005


Celeron 17:36 - 20:e Oktober 2005 | Post #21
Medlem
Inlägg: 418


Skicka PM
Fast det är nog avsiktligt för att man ska få öva sig på felhantering (Indy: Smiley)

-------------------------
Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/



Independence 17:52 - 20:e Oktober 2005 | Post #22
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Självklart är det avskitligt! Smiley Smiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Sidor: 1

Forum huvudsida -> Programmering -> RPG spel, :S
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen