Forum: Brödrost med Mp3-spelare?

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Nyheter -> Brödrost med Mp3-spelare?

Sidor: 1

Till botten

Independence 23:08 - 11:a Augusti 2005 | Post #1
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om detta men det är helt klart den höga skolan i galenskap. NetBSD är en UNIX-klon som är känd för att ha körts på diverse olika plattformar (tvättmaskiner etc). Nu har det tillverkats en brödrost med just NetBSD på. Har du inte alltid drömt om en brödrost som har Apache och PHP installerat som default så du silpper krångla så mycket med att få in det? Självklart kan den också spela musik i form utav Mp3 medans den rostar bröd, en pryl som inte kan spela Mp3 är inte ens värd att tänka över när man ska köpa nytt!
Hemsidan till denna lilla trevliga manick är för tillfället aningens överbelastad (hur många besökare tror dom att en brödrost kan klara av egentligen?) men om ett par månader kanske den går att nås via denna adress: http://www.embeddedarm.com/news/netbsd_toaster.htm
Vill ni ha månadnsvis med fyndiga kommentarer kan ni ta en titt på Slashdot


-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Celeron 08:07 - 12:a Augusti 2005 | Post #2
Medlem
Inlägg: 418


Skicka PM
Perfekt att ha med sig på Dreamhack Smiley

-------------------------
Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/



ozamosi 13:17 - 12:a Augusti 2005 | Post #3
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Det roliga med det har är ju att man alltid har sagt "netBSD kan köras på allt utom brödrostar", och nu går det alltså.

Men om man jämför antalet platformar netBSD kör på, med antalet platformar linux funkar på, då ser netBSD ganska tråkigt ut Smiley

-------------------------
Ljusblå



HärJ 20:39 - 14:e Augusti 2005 | Post #4
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
vill ha!!

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Nyheter -> Brödrost med Mp3-spelare?
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen