Forum: Hjälp Muppen Hitta Rätt

Forum huvudsida -> Övrigt -> Hjälp Muppen Hitta Rätt

Sidor: 1

Till botten

Bredberg 23:11 - 31:a Juli 2005 | Post #1
Medlem
Inlägg: 25


Skicka PM
Det finns en kreativ liten Mupp inuti mig som vill skapa... som vill vara kreativ.

Den här Muppen har försökt hävda sig genom en massa olika saker ( måla i Photoshop, göra egna filmer (flash,game o IRL), programmera , göra musik m.m m.m), men Muppen har jäkligt svårt att bestämma sig.. och har man det är det svårt att nästla sig in på något forum till det specifika intresset då man möts av 32334 st med en postcount på 45454+ (ta tex. deviantarts forum). Blinkenlights är ett undantag Smiley

Någon som känner igen sig?

Muppen skriker efter hjälp här... Smiley

-------------------------
Allt som står i fältet ovan är totalt befriat från upphovsrätt, intelligens och ofta mening. Däremot är texten sällan fri från stavfel.



Independence 23:25 - 31:a Juli 2005 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Att välja vilken kreativ sysselsättning du ska ägna ditt liv åt kanske är lite svårt att säga bara sådär, men det där med nästla sig in i ett forum kanske vi kan hjälpa till med Smiley Blinkenlights är ett litet forum och de flesta användarna är rätt nya, då forumet inte funnits så väldans länge. Jag tror att du har goda chanser att komma in i våran krets faktiskt, speciellt om du börjar använda IRC och chatta i #blinkenlights! Smiley
Om du inte fastnat för någon av de kreativa sysselsättningarna riktigt ännu kanske du borde prova att göra webbsidor och kanske modellera 3D eller göra kartor till andra dataspel? Alla de sakerna är roliga och tillåter lite kreativt tänkande.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Bredberg 00:10 - 1:a Augusti 2005 | Post #3
Medlem
Inlägg: 25


Skicka PM
    Citat av Independence:
Att välja vilken kreativ sysselsättning du ska ägna ditt liv åt kanske är lite svårt att säga bara sådär, men det där med nästla sig in i ett forum kanske vi kan hjälpa till med Smiley Blinkenlights är ett litet forum och de flesta användarna är rätt nya, då forumet inte funnits så väldans länge. Jag tror att du har goda chanser att komma in i våran krets faktiskt, speciellt om du börjar använda IRC och chatta i #blinkenlights! Smiley


du är för söt Smiley , men nu höll då på att döda diskussionen, alla här kan väl inte bara bestämt sig för programering ska jag syssla med. och om jag skulle börja chatta IRC på #blinkenlights skulle det nog bara bli "va käka du till middag då", "falukorv, kul". Vad det gäller kartor till andra spel har jag lagt många hundra timmar framför Farcry och Warcraft 3 editorn.
Oj oJ oj, nu vet jag inte riktigt var jag fösöker att få ut här Smiley nån som vet?

Ni kan ju fortsätta filosofera lite här om ni vill, jag drar till Finland i några dagar tidigt imorgon (jävligt trött nu, så godnatt, ha det bra.).


-------------------------
Allt som står i fältet ovan är totalt befriat från upphovsrätt, intelligens och ofta mening. Däremot är texten sällan fri från stavfel.



Independence 00:19 - 1:a Augusti 2005 | Post #4
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Hum, jag förstår inte vad det är du skriver så någon annan får nog ta över här Smiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





tobbez 11:38 - 1:a Augusti 2005 | Post #5
Medlem
Inlägg: 364


Skicka PM
du kan ju alltid hoppa pa indyrpg som grafiker eller nat Smiley




FunkyChicken 20:44 - 1:a Augusti 2005 | Post #6
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
Tja, mångsyssleri är ju inget fel direkt... gör vad du känner för bara!




LadyFrost 15:02 - 3:e Augusti 2005 | Post #7
Medlem
Inlägg: 300


Skicka PM
Jag röstar för webbdesign, för enligt mig är det väldigt mångsidigt. Du kan både lära dig hur man kodar gästböcker, räknare osv och pyssla med designen, "ser det här bra ut, passar logon till texten" osv. Smiley

-------------------------
Frihetskämpe



ozamosi 15:07 - 3:e Augusti 2005 | Post #8
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Gör ALLT! Allt på en gång! Lär dig så mycket som möjligt inom så många områden som möjligt. Läs, läs, läs, läs. Det finns ingen onödig kunskap. ,,ven om du inte ägnar ditt liv åt att koda är det bra i många andra lägen (skriva script i en ordbehandlare eller något..)

Gör vad du känner för för stunden. Vill du koda idag, börja göra det. Lär dig lite. Imorrn kanske du vill rita, och då gör du det.

Det är ju inte bara världsbäst du vill bli. Du vill ju framförallt ha kul, eller hur? Gör då något som är kul tills du tröttnar. Och om du inte skulle tröttna är det ju ännu bättre, för då har du chansen att bli världsbäst Smiley

Och du har rätt: IRC är elakt! Man hinner aldrig med att göra något om man sitter där...

-------------------------
Ljusblå



HärJ 13:20 - 4:e Augusti 2005 | Post #9
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
håller med oz!
men irc är snällt Smiley


-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Bredberg 12:08 - 9:e Augusti 2005 | Post #10
Medlem
Inlägg: 25


Skicka PM
    Citat av ozamosi:
Gör ALLT! Allt på en gång! Lär dig så mycket som möjligt inom så många områden som möjligt. Läs, läs, läs, läs. Det finns ingen onödig kunskap. ,,ven om du inte ägnar ditt liv åt att koda är det bra i många andra lägen (skriva script i en ordbehandlare eller något..)

Gör vad du känner för för stunden. Vill du koda idag, börja göra det. Lär dig lite. Imorrn kanske du vill rita, och då gör du det.

Det är ju inte bara världsbäst du vill bli. Du vill ju framförallt ha kul, eller hur? Gör då något som är kul tills du tröttnar. Och om du inte skulle tröttna är det ju ännu bättre, för då har du chansen att bli världsbäst Smiley

Och du har rätt: IRC är elakt! Man hinner aldrig med att göra något om man sitter där...


"Det va banne mig det finaste någon sagt till mig sen jag konfrimerades" - osäkert citat från karl bertil Jonsons pappa i Karl Bertil Jonssons Julafton.

Jag tittar in här om jag behöver hjälp med kodning men nu sticker jag och spelar WoW Smiley
ps. Finland är elakt

-------------------------
Allt som står i fältet ovan är totalt befriat från upphovsrätt, intelligens och ofta mening. Däremot är texten sällan fri från stavfel.



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Övrigt -> Hjälp Muppen Hitta Rätt
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen